مقالات سئو

سئو چیست

بازاریابی سئو چیست ؟

SEO ، سئو بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یا فعالیت ساده ایی برای اطمینان از اینکه وب سایت شما توسط موتورهای جست و جو برای کلمات و عبارات مرتبط به آنچه ارائه میدهید، پیدا کند.تمرین برای بهینه سازی وب سایت تا اینکه در نتایج جست و جوی گوگل در موقعیت های بالا قرار گیرد.SEO بر رتبه بندی سایت در نتایج جست و جو (بدون پرداخت) اشاره دارد.برای اینکه صفحات وب شما در نتایج جست و جو پر رنگ و برجسته ظاهر شوند باید قوانین موتورهای جست و جو در واقع فاکتورها را برای سایت خود پیاده سازی کنید.

اگر از شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی آنلاین در مورد سئو سوال کنید بدون شک آن ها شما را به یک نقطه کور هدایت می کنند و موضوع را طوری برای شما بیان می کنند که تقریبا سئو برای شما غیر ممکن می شود ! ما به دنبال ارائه راه کار مناسب برای شناخت سئو و پیاده سازی آن هستیم، پس تا آخر ماجراجویی با ما همراه باشید.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

فاکتورها و قوانین گوگل را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد که معیار رتبه بندی سایت شما را در نتایج جست و جو تعیین می کنند :

  1. On page SEO factors
    همه قوانینی هستند که باید داخل وب سایت خود پیاده کنید، تمام جنبه های فنی وب سایت و بخش عمده آن محتوا و لینک سازی داخلی را شامل می شود.ورد پرس یک پلت فرم بسیار مناسب برای موتورهای جست و جو می باشد. و با فعال سازی افزونه یاست Yoast SEO می توان بر اکثر چالش های فنی غلبه کرد.
  2. Off page SEO factors
    فاکتورهای خارج از صفحه (سایت) ، هرچند این عوامل بسیار دشوار ترند، مهمترین عوامل خارج از صفحه به تعداد و کیفیت لینک هایی است که به سایت شما اشاره دارد، هرچه کیفیت وب سایت هایی که به شما پیوند دارند بهتر باشد، موقعیت شما در Google بهتر خواهد شد.
    یکی دیگر از فاکتورهای Off Page SEO رقبای شما در کسب و کار خاص شما می باشد، در بعضی موضوعات رتبه بندی بسیار سخت تر از دیگر موضوعات است، بنابراین تلاش برای رقابت تاثیر زیادی بر رتبه بندی شما دارد.
  3. Technical SEO factors
    به کلیه امور فنی و کد نویسی که مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل است فاکتورهای تکنیکی سئو گفته می شود.

 

چگونه با SEO شروع کنیم؟

SEO اصلی، برای شروع کار سخت نیست، فقط باید صبور باشید. صفحات وب به طور کلی برای کلمات کلیدی رقابتی به طور یکنفره نیستند. اگر شما مایل به ایجاد یک پایگاه جامع بهینه سازی برای وب سایت خود هستید، در زمان ایجاد آن، شما موفقیت آمیز و رشد ترافیک آلی خود را به دست آورید. کسب و کارهایی که گوشه هایشان را قطع می کنند ممکن است به نتایج کوتاه مدت دست یابند، اما آنها تقریبا همیشه در دراز مدت شکست می یابند و برای آنها بهبود می یابند.

پس چگونه شما بهینه سازی وب سایت خود را انجام می دهید؟ ابتدا باید بدانید که چگونه موتورهای جستجو کار می کنند و همچنین تکنیک های مختلفی که SEO را تشکیل می دهند. برای اینکه حرکت بهتری داشته باشید، هر بخش زیر را پیوند داده ایم تا بتوانید به قسمت مورد علاقه خود بروید.

  • گوگل چگونه سایت ها را رتبه بندی می کند ؟
  •  صفحه جستجو (HTML، محتوا و غیره)
  • Off-page SEO (ساختمان لینک، اجتماعی، و غیره)
  • معیارهای موفقیت SEO
  • ایجاد یک استراتژی موفق جستجوگر
  • کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه کلاهبرداری
  • آینده موتور بهینه سازی موتور جستجو
  • ابزارهای سئو و منابع

گوگل و بینگ از مهم ترین موتور های جست و جو هستند که به خوبی شناخته شده اند و میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از آنها استفاده می کنند. موضوعی را که دنبال می کنید سئو سایت برای گوگل می باشد.

سئو چگونه کار می کند ؟

هر موتور جستجوی بزرگی مانند گوگل، بینگ و یاهو لیستی از وب سایت هایی را ارائه می دهد که بهترین پاسخ به یک پرس و جو کاربر را نشان می دهند. این لیست ها نتایج جستجو نامیده می شوند. در داخل نتایج جستجو، لیست های پرداخت شده را پیدا خواهید کرد، اما عمده نتایج حاصل از آنچه لیست های آلی هستند نام می برند. نتایج طبیعی لیست های رایگان هستند که موتورهای جستجو از طریق تجزیه و تحلیل آن ها بیشترین ارتباط را با پرس و جو کاربر پیدا کرده اند.

نتایج ارگانیک در حال حاضر به میزان قابل توجهی بیشتر از ترافیک در مقایسه با تبلیغات پرداخت می شود. بنابراین، اگر کسب و کار شما در لیست آلی یافت نشد، شما درصد زیادی از بازار مصرف کنندگان از دست می دهید.

به دست آوردن نتایج بالا جایی است که بهینه سازی موتور جستجو وارد می شود. استراتژی ها و تکنیک های زیادی وجود دارد که به ایجاد یک وب سایت مرتبط و بهینه سازی شده برای رقابت واقعی با کلمات کلیدی می تواند درآمد کسب و کار شما را رقابت کند.

نمودار سرچ سئو

گوگل چگونه سایت ها را رتبه بندی می کند ؟

موتورهای جست و جو از ربات ها که به عنوان خزنده یا عنکبوت برای اسکن و فهرست بندی صفحات وب سایت، فایل ها تصویری ، PDF و غیره استفاده می کنند. هر صفحه وب و فایل توسط قوانینی به نام الگوریتم ها ارزیابی می شوند که تعیین می کند که آیا یک فایل به اندازه کافی منحصر به فرد است که در نتایج جست و جو قرار گیرد.

 

اما چگونه شماره یک در نتایج گوگل باشیم ؟

منظور از سئو، پیاده سازی قوانین گوگل برای سایت ها می باشد، شما با رعایت این قوانین به راحتی نزد گوگل محبوب می شوید و در نتایج جست و جو خوش درخشیده می شوید.

یک سایت دوستانه برای موتور های جست و جو ایجاد کنید

هنگامی که شما آماده پیاده روی با موتورهای جست و جو می شوید قبل از هر چیزی وقت آن است که تکنیک های سئو را بروی سایت خود اعمال کنید، فرقی نداره که سایت شما قدیمی است یا یک سایت نو پا. این کار به شما کمک می کند تا همه چیز را دوستانه با موتورهای جست و جو شروع کنید از انتخاب نامه دامنه گرفته تا لینک سازی ، محتوا و…

محتوا و نشانه گذاری مرتبط

سایت شما تا زمانی که محتوایی ندارد، یک سایت واقعی نیست. قوانین سئو برای محتوا متغیرهای خاصی دارد از تحقیق برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب، نحوه نوشتن محتوا و نوع نشانه گذاری مطالب که به موتورهای جست و جو کمک می کند درک دقیقی از آنچه که محتوای شما در مورد آن است ، برسد.
اکنون وقت آن است که اطلاعاتی در مورد robots.txt به دست آورید

موضوعات مرتبط با هم

از مهم ترین موضوعاتی که نیاز است مطلع شوید، در مورد پیوند ها و انکر تکست هدایت آنها می باشد. و اینکه جنس پیونهای ایجاد شده توسط شما چی باشد آیا لینک های داخلی من فالو یا نوفالو باشد.

حسابرسی وب سایت

اگر وب سایت شما دچار مشکل رتبه بندی می باشد نیاز به تجزیه و تحلیل ۳۶۰ درجه ایی برای شناسایی کمبود های وب سایت خود دارید تا بتوانید آنها را اصلاح کنید و سایت خود را از رتبه بندی برای کلمات کلیدی هدفمند خود نگه دارید.
ابزارهای سئو بسیاری وجود دارند که میتوان به راحتی مسائل فنی را شناسایی کند و بخشی از روند حسابرسی را بسیار کار آمد تر کند.حسابرسی معمولا به یک تحلیل فنی اکتفا نمی کند. محتوا و لینک های یک وب سایت نقش مهمی در رتبه بندی سایت ایفا می کند، اگر شما محتوای با کیفیت و پیوند معتبری ندارید رقابت سختی برای کلمات و عبارات مهم دارید.

امنیت سایت HTTPS

گوگل در تلاش برای ایجاد یک تجربه امن و امن تر وب برای کاربران است، مدیران وب را برای ایمن کردن وب سایت های خود بسیار تاکید می کند، وب سایت ایمن برای موتور جست و جوی گوگل اهمیت بیشتری دارند. هنگامی که شما آنلاین خرید می کنید، تمایل بیشتری نسبت به انجام یک تراکنش با سایت امن تر دارید.
گوگل گواهی SSL را به عنوان یک عامل رتبه بندی جست و جو ، به شدت به مدیران وب سایت برای ایمن سازی وب سایت ها پیشنهاد می کند.سایت هایی که امنیت دارند همیشه برنده خواهند شد.

 طراحی دوستانه با موبایل

بالای ۶۰ درصد جست و جو ها در حال حاضر بر روی دستگاه های موبایل انجام می شود، گوگل در تلاش است تا بهترین تجربه جست و جو را ایجاد کند، بنابریان اولویت با وب سایت هایی است که قابلیت استفاده از تلفن همراه رابهبود می بخشند.
ارائه یک تجربه بهتر تلفن همراه می تواند به چندین روش انجام شود. رایج ترین روش این است که مدیران وب طراحی طرح های واکنش گرا تنظیم می کنند که براساس اندازه مرورگر مورد نظر شما تنظیم می شود. بعضی از سایت ها یک نسخه خاص تلفن همراه از صفحه وب خود را نشان می دهد .
سرعت بارگذاری صفحات تلفن همراه نیز مهم است. گوگل از پروژه ای به نام Accelerated Mobile Pages (AMP) پشتیبانی می کند و در سال ۲۰۱۶ لیست AMP را به نتایج جستجوی تلفن همراه خود متصل می کند.

 

با توجه به اینکه اکثر جستجوها در حال حاضر مبتنی بر تلفن همراه هستند، گوگل یک شاخص تلفن همراه را ایجاد می کند. این شاخص اصلی صفحات وب گوگل خواهد بود و از پایان سال ۲۰۱۷ به آرامی اجرا خواهد شد. آیا شما باید نگران باشید که آیا سایت شما دوستانه نیست؟ شاید در کوتاه مدت نیست، اما در ماه های آینده، بله. وب سایتهایی که تجربه خوبی در زمینه تلفن همراه ارائه می دهند، توانایی بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو را دارند. با این حال این فقط گوگل نیست. بینگ نیز در این مسیر حرکت می کند.

سرعت وب سایت

سرعت صفحه، میانگین مدت زمان لازم برای بارگیری یک صفحه وب است. با اولین شاخص تلفن همراه گوگل، سرعت صفحه به عنوان عامل رتبه بندی نقش بیشتری را بازی می کند.

یک بار دیگر، این موضوع در مورد تجربه کاربر است. بازدید کنندگان وب سایت نمیخواهند برای بارگذاری صفحات صبر کنند. هرچقدر طول بکشد تا صفحه وب شما بارگیری شود، احتمال بیشتری برای بازدید کننده وجود دارد که از سایت رقیب شما بازدید کند.طبق مطالعات گوگل تفاوت بین زمان بارگذاری صفحات وب ۱S و ۵S زمان احتمال افزایش بازدید ۹۰٪ را افزایش می دهد.

اجتناب از مجتوا و صفحه تکراری

محتوای تکراری می تواند به برخی از مهمترین صفحات وب سایت شما آسیب برساند. هنگامی که Google به صفحات وب سایت شما نگاه می کند و محتوای دو یا چند صفحه تقریبا یکسان را پیدا می کند، ممکن است مشکلاتی در تعیین اولویت های مهم آنها داشته باشند. در نتیجه، این امکان وجود دارد که همه آنها در رتبه بندی دچار افت شوند

در اینجا برخی از علت های ناخواسته و در عین حال معمول تقلید از مطالب ذکر شده است:

  1. رفع نسخه های WWW و غیر WWW: اگر وبسایت برای هر دو نسخه به یک نسخنه هدایت به سمت دیگر حل شود، گوگل هر دو نسخه را می تواند فهرست کند. گوگل کار بسیار خوبی در مورد دست زدن به این مسئله انجام داده است، اما این احتمال وجود دارد. شما می توانید این مسئله را با اطمینان از این که شما ۳۰۱ Redirectمناسب را در محل خود دارید، حل کنید.
  2. صفحه بندی: این موضوع بسیار در فروشگاه های اینترنتی رواج دارد به عنوان مثال شما یک وبسایت دارید که کفش را با یک دسته به نام “کفشهای آبی” می فروشید. شما ممکن است صدها نمونه و مدل از کفش آبی میفروشید و نمی خواهید بیش از ۲۰ دسته مختلف را در یک زمان نشان دهید. در این مثال، احتمالا چندین صفحه دارید که با کلیک هر دسته متوجه میشوید که یک صفحه وب با URL “blue-shoes / page2 /” هدایت می شود. این فعالیت صفحه بندی نامیده می شود. اگر به درستی کار نکند، Google ممکن است هر صفحه را فهرست کند، هر کدام از محتوای تقریبا یکسان، زمانی که در واقع شما می خواهید که صفحه اصلی رتبه بندی در نتایج جستجو باشد. شما می توانید این مشکل را با استفاده از tags = relational = canonical حل کنید.
  3. پارامترهای URL: به عنوان مثال با «آبی کفش» شما می توانید ببینید که چه چیزی در اندازه ۱۲ موجود است. برای مرتب کردن بر اساس آنچه که در اندازه ۱۲ موجود است، بر روی صفحه کلیک کنید، در صفحه باقی می مانید، اما آدرس صفحه شما عوض می شود: blue-shoes?size=12
    این یک رویداد بسیار رایج برای وب سایت های تجارت الکترونیک است. شما می توانید این را با استفاده از برچسب های rel = canonical یا با دست زدن پارامترهای URL از طریق کنسول جستجوی Google حل کنید.

داده های ساختاری

داده های سازه ای اطلاعات سازمان یافته ای است که می تواند به موتورهای جستجو کمک کند وب سایت شما را بهتر درک کند. از طریق همکاری Google، Bing، Yandex، و یاهو؛ Schema.org برای استاندارد نشانه گذاری HTML این اطلاعات ایجاد شد.

در حالی که هیچ اثری قانع کننده ای وجود ندارد که داده های ساخت یافته می تواند رتبه بندی جستجوی شما را بهبود بخشد، می تواند لیست های شما را افزایش دهد که می تواند میزان کلیک شما را بهبود بخشد. میزان Click-through چیزی است که به طور کلی به عنوان یک عامل رتبه بندی پذیرفته می شود.
نام دامنه

بحث در مورد ارزش داشتن کلمه کلیدی در نام دامنه طولانی است. زماني بود که رابطه بسيار قوي با رتبه بندي وجود داشت، اما همانطور که الگوريتم ها تکامل يافتند، اين سيگنال در اهميت کاهش يافت.

این به این معنا نیست که ارزش وجود ندارد، با این حال. این به سادگی به این معنی است که شما نباید تمرکز بزرگی بر روی نام دامنه حاوی کلمه کلیدی داشته باشید زمانی که سیگنال های زیادی وجود دارد که مهم تر هستند.

URL سازگار با SEO

URL ها یکی از اولین چیزهایی هستند که یک کاربر جستجو متوجه آن است. ساختار URL نه تنها توانایی تاثیر بر روی میزان کلیک از لیست جستجوهای شما را دارد، بلکه می تواند بر توانایی رتبه بندی وب سایت شما تأثیر بگذارد.

  • کلمات کلیدی در URL: بهترین روش این است که کلمات کلیدی را در URL وارد کنید تا زمانی که به طور دقیق محتوای صفحه را نشان دهد. این اعتماد به نفس بیشتری برای کاربر جستجو فراهم می کند که صفحه حاوی محتوایی است که آنها به دنبال آن هستند و همچنین برای تقویت کلمه کلیدی موضوع مهمی برای موتورهای جستجو.می باشد.

برچسب عنوان

  • برچسب عنوان یک کد HTML است که می تواند در صفحات نتایج جستجو (SERPs) دیده شود. این اولین چیزی است که یک کاربر جستجو در مورد صفحه شما می خواند و فقط چند ثانیه طول می کشد تا توجه خود را جلب کند و آنها را متقاعد شوند که بر روی سایت شما کلیک کنند.
  • تگ های عنوان باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با محتویات صفحه وب باشد.
  • شما باید کلمات کلیدی مهم را در ابتدای عنوان قرار دهید.
  • سعی کنید عناوین بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر داشته باشید. گوگل در واقع به دنبال حدود ۶۰۰ پیکسل است، که ۶۰ کاراکتر در حدود ۹۰٪ زمان مناسب است. فراتر از ۶۰۰ پیکسل، گوگل یک عنوان کوتاه را نمایش می دهد، و عنوان شما ممکن است تاثیری را که شما در نظر داشتید نداشته باشد.
  • عنوان خود را با کلمات کلیدی متعدد ننویسید. این مورد از نظر گوگل هرزنامه ای (اسپم) شناخته می شود، و کاربران کمتر احتمال دارد بر روی لیست شما کلیک کنید.
    صفحات وب با عناوین تکراری نداشته باشید هر صفحه باید دقیقا محتوای منحصر به فرد خود را توصیف کند.

برچسب متا توضیحات

یک تگ متا کد HTML است که محتوای یک صفحه وب را به یک کاربر جستجو توصیف میکند. توضیحات را می توان در صفحات جستجو (SERPs)، زیر عنوان و URL پیدا کرد. اگر شما یک توضیح مربوطه، به خوبی نوشته شده، دلگرم کننده ارائه کنید؛ میزان کلیک از لیست جستجو به احتمال زیاد بالاتر خواهد بود. این می تواند به سهم بیشتری از ترافیک و بهبود بالقوه در رتبه بندی جستجو منجر شود، زیرا نرخ کلیک یک عامل رتبه بندی است.
در زیر چند راهنمایی برای نوشتن تگ های توصیفی است:

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما با آنها نباشید. کلمات کلیدی در یک جستجو در توضیحات پررنگ خواهد شد.
  • طول متا توضیحات نباید بیش از ۱۵۵ کاراکتر داشته باشد. در حال حاضر گوگل در بسیاری از موارد تا ۳۲۰ کاراکتر را نمایش داده است.
  • دقیقا محتوای وب سایت را توصیف کنید. اگر بازدید کنندها گمراه شوند، میزان گمشده آنها بالاتر خواهد بود و به طور بالقوه موقعیت جایگاه شما آسیب خواهد دید.

برچسب های سربرگ

برچسب هدر کد HTML است که سطح اهمیت هر عنوان را در یک صفحه وب را عنوان می کند. شما می توانید ۶ عناصر عنوان: H1، H2، H3، H4، H5، H6 استفاده کنید. با H1 مهمترین و H6 حداقل اهمیت را دارد. به طور معمول عنوان یک مقاله یا نام یک دسته، محصول یا سرویس به برچسب H1 داده می شود، زیرا آنها به طور کلی برجسته ترین و مهم ترین عنوان هستند.

سرفصل ها نقش مهمی را در بهینه سازی یک صفحه وب ایفا می کنند و موتورهای جستجو به آنها توجه می کنند. در حالی که آنها ممکن است یک بار وزن مشابهی نداشته باشند،
به عنوان بهترین روش جستجو در SEO، بهتر است که فقط یک تگ H1 را استفاده کنید، زیرا این موضوع ،هدف اصلی صفحه وب را نشان می دهد. تمام مقاطع دیگر باید از H2-H6 با توجه به میزان اهمیت آنها استفاده کنند.
به دست آوردن اطلاعات از سایت رقبا

انجام تجزیه و تحلیل از سایت رقبا یک عملکرد استراتژیک صحیح در بهینه سازی وب سایت است. این می تواند به شما کمک کند که حوزه هایی را که وب سایت کسب و کار شما پوشش نمی دهد شناسایی کنید. تجزیه و تحلیل به تحقیق و توسعه محتوا در کلمات کلیدی کمک خواهد کرد تا پیشرفت ها صورت گیرند.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که یک وب مستر میتواند ایجاد کند، تمرکز صرفا بر رتبه بندی یک یا دو کلمه کلیدی است. اغلب کلمات کلیدی بسیار رقابتی و با حجم بالا وجود دارد که شما احساس می کنید برای موفقیت باید رتبه بندی کنید. استفاده از کلمات کلیدی دم دراز شانس بسیار خوبی است که رقبای شما به سختی روی آن کلمات کلیدی کار می کنند.

تحقیق کلید واژه برای هر کمپین جستجوگري ضروری است، و این یک منطقه است که شما نمی خواهید به گوشه ها برسید. شما باید بدانید که چگونه افراد برای محصولات خاص، خدمات یا اطلاعات خود جستجو می کنند. بدون دانستن این، ساختن محتوای شما دشوار خواهد بود.

کلمات کلیدی دم دراز اکثریت کل حجم جستجو را تشکیل می دهند. این کلمات کلیدی خاص تر و هدفمند تر هستند، عبارات طولانی تر که کسی آن را تایپ می کند، مانند “کفش پاشنه بلند ۴ اینچ آبی”. این بسیار توصیف گر تر از “کفش های آبی” است حتی اگر این کلمه ممکن است دارای حجم جستجوی بیشتری باشد. با این کلمات کلیدی بسیار بیشتر توصیفی است، این نوع از مشتریان نیز در حال حاضر بیشتر در معرض بازار قرار دارند.

کانال بازاریابی سئو

لینک سازی داخلی

برای درک لینک سازی داخلی هنگامی که محتوای سایت خود را می نویسید، باید توجه داشته باشید که آیا در سایر صفحات سایت شما وجود دارد که مناسب برای لینک سازی آن محتوا باشد.
هیچ فرصتی برای عبارات کلید واژه رقابتی بدون لینک وجود ندارد. هنوز هم پذیرفته شده است که تعداد و کیفیت لینک های ورودی به یک وب سایت و / یا صفحه وب یکی از عوامل موثر در رتبه بندی جستجو است.
با ایجاد لینک به عنوان سیگنال جستجو برتر، شما باید یک استراتژی جامع برای جذب و به دست آوردن لینک برای وب سایت خود داشته باشید. به این معنا که شما نباید این فرآیند را بدون داشتن یک پایه محکم با محتوای و طراحی آغاز کنید. گرفتن لینک ها بسیار آسان تر است، زمانی که شما جذاب، منابع ارزشمندی هستند که وب سایت های دیگر مایل به پیوند و لینک دادن به آن هستند.

کیفیت لینک

مهم است بدانید که همه لینک ها برابر نیستند. الگوریتم گوگل دقیقا در مورد اعتماد وب سایت پیوند به نظر می رسد. به عنوان مثال، یک بک لینک برای نیویورک تایمز که دارای میلیون ها لینک و دهها هزار وبسایت معتبر و منحصر به فرد است که به آن لینک می شود، وزن بیشتری را نسبت به یک لینک از سایت وردپرسی رایگان دوست خود که او چند هفته پیش ساخته بود، حمل خواهد کرد. .

ابزارهایی وجود دارند که اعتبار یک وب سایت را برآورد می کنند. دو ابزار معروف moz است، که محاسبه نمره اداره دامنه و رتبه Domain Ahref است. این ابزار برای تعیین اینکه چه پیوندهای ارزشمند به دست می آیند عالی است. اعتبار دامنه بالاترین، اهمیت را در بک لینک دارد.
تعداد پیوندها تنها چیزی نیست که موتورهای جستجو از دیدگاه کیفیت نگاه کنند. آنها همچنین با توجه به اینکه وب سایت / محتوای پیوند به سایت شما مربوط است، توجه دارند. برای مثال، اگر شما در حال فروش کفش هستید، یک پیوند از وبلاگ مد، وزن بیشتری نسبت به یک پیوند از Pizza Shack جو ایجاد خواهد کرد. ممکن است به نظر می رسد دیوانه است حتی سعی کنید یک پیوند از یک مکان پیتزا برای یک وب سایت کفش پیدا کنید، اما در اوایل روز، موتورهای جستجو بیشتر به تعداد لینک ها متمرکز شدند. همانطور که وبسایت ها گرفتار شده اند، برخی سعی می کنند هر پیوندی را که می تواند برای نفوذ در نتایج جستجو تاثیر بگذارد، به دست آورد.

تعداد لینک ها برای وب سایت / صفحات سایت

هرچند تمرکز بیشتر بر کیفیت و ارتباط بک لینک است، اما کمیت هنوز جایگاهی دارد. شما می خواهید تعداد لینک های معتبری را که به وب سایت شما و صفحات مهم است، افزایش دهید تا بتوانید رقابت خود را با کلمات کلیدی بسیار سخت ادامه بدهید

یکی دیگر از جنبه های بحث این است که بهتر است ۱۰۰ عدد بک لینک از ۱۰۰ وب سایت های مختلف را داشته باشد یا ۱۰۰ لینک از ۱۰ وب سایت داشته باشند. همبستگی قوی وجود دارد که وب سایت شما بیشتر از دامنه های منحصر بفردی برخوردار باشد، احتمال بیشتری برای بهبود رتبه بندی دارد.

البته، هنگامی که شما رتبه بندی بالا را به دست آورید، نمی توانید یک استراحت انجام دهید. اگر پروفايل بک لینک شما خود را در حال رشد نباشيد، ميتوانيد اعتماد کنيد که رقباي شما هستند و در نهايت شما را از بين خواهند برد. به همین دلیل، SEO برای بسیاری از سازمانها نیازمند بازاریابی مداوم است.

متن پیوند لنگر

متن لنگر متن برجسته شده در یک صفحه وب است که کاربر را بر روی یک صفحه وب متفاوت قرار می دهد. چگونه وب سایت ها به شما لینک می دهد، الگوریتم های موتور جستجو را تغییر می دهد، و متن لنگر بخشی از این معادله است. موتورهای جستجو به دنبال نوشتن متن به عنوان یک سیگنال برای ارتباط صفحه وب برای عبارات جستجوی خاص است.

به عنوان مثال: گرفتن یک لینک با متن لنگر “کفش های آبی” در یک وبلاگ مد، به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحه وب شما باید مربوط به “کفش های آبی” باشد.

در گذشته، بیشتر پیوندهای شما را به صفحات وب خودتان که حاوی کلمات کلیدی خاص هستند اشاره می کنید، بیشتر احتمال دارد شما برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید. هنوز هم وجود دارد که حقیقت دارد، اما اگر تعداد زیادی از لینک ها حاوی کلمات کلیدی باشد، موتورهای جستجو مشکوک می شوند که شما تلاش می کنید نتایج را دستکاری کنید.

مشخصات پیوند طبیعی معمولا شامل ترکیبی متنوعی از متن لنگر است که معمولا با اتصال به متن که شامل برند وبسایت است، متضاد است.

قرار دادن لینک ها در جای مناسب

لینک ها درون بدن یا محتوای صفحه وب به طور کلی اهمیت بیشتری را در مورد موضوع مورد بحث قرار می دهند و وزن بیشتری به آنها داده می شود. همچنین به طور گسترده ای پذیرفته شده است که بالاتر لینک در محتوا است، بیشتر وزن و اعتبار است که منتقل می شود.
یکی دیگر از عواملی که موتورهای جستجو در نظر می گیرند محل بک لینک است. لینک های درون فوتر و نوار کناری به همان اندازه که یک بار به خاطر سوء استفاده در ارتباط با وب سایت های فروش لینک ها در گذشته بوده است، به همان میزان اهمیت نمی دهند.

لینک های فالو یا نو فالو

پیوند انجام شده به موتورهای جستجو می گوید که وب سایت اساسا برای صفحه وب که به آنها لینک می کند، گواهینامه می دهد و موتورهای جستجو باید این پیوند را دنبال. پیوند بدون دنباله دارای کد HTML حاوی rel = “nofollow” است تا موتورهای جستجو را به دنبال پیوند به مقصد نرساند و هرگونه مجوز یا اعتبار را منتقل کند.

محتویاتی که کاربر ایجاد می کنند مانند نظرات، ویکی ها، بوک مارک های اجتماعی، پست های انجمن و حتی برخی از مقالات توسط سوءاستفاده کنندگان جستجوگر مورد سوء استفاده قرار گرفته است تا پیوندهای آسان برای وب سایت ها را دریافت کنند. لینک های بدون پیوند به دلیل این محتوا تولید شده توسط کاربر تبدیل به بخش بسیار ضروری الگوریتم های جستجو شده اند. سایت ها شروع به قرار دادن برچسب های rel = “nofollow” کردند تا نشان دهند که آنها برای پیوندها مجاز نیستند. این باعث کاهش قابل توجه اسپم شد که در آن وب سایت ها تولید شد، زیرا ارزش پیغام دیگر در آنجا نبود.

شبکه های اجتماعی

با وجود اینکه بسیاری از کاربران تصور می کردند که رسانه های اجتماعی فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل است، در سال ۲۰۱۴ گوگل مت کرتز اعلام کرد که این کار را نمی کند. در سال ۲۰۱۶، Gary Illyes، یک تحلیلگر Google Webmaster Trends، همچنین تأیید کرد که رسانه های اجتماعی فاکتور رتبه بندی نیستند.

در حالی که شبکه های اجتماعی ممکن است به عنوان عامل تعیین کننده نقش مستقیم نداشته باشند، چندین روش زیر می تواند رسانه های اجتماعی باشد:

اگر محتوای عالی ایجاد کنید و مردم آن را از طریق کانالهای اجتماعی به اشتراک بگذارند، ممکن است وبسایتها و وبلاگ نویسان این محتوای را ببینند و تصمیم به لینک به آن در وبسایتهای واقعی خود بگذارند. هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، احتمال بیشتری برای ایجاد پیوندهای طبیعی ایجاد خواهد شد.
سیگنال های کسب و کار مثبت: بسیاری از شرکت ها حضور رسانه های اجتماعی دارند. داشتن نمایه فعال می تواند نشان دهد که شما واقعا تلاش می کنید تا مشتریان خود را درگیر کنید. موتورهای جستجو به قطعات متعدد داده ها برای تعیین مشروعیت یک کسب و کار یا وب سایت نگاه می کنند و سیگنال های اجتماعی می توانند به طور بالقوه به عنوان یک اعتبار سنج شناخته شوند.

مجازات موتور جستجو

دو نوع مجازات موتور جستجو وجود دارد که وب سایت می تواند دریافت کند: دستی یا الگوریتمی.

مجازات های دستی کارمند Google به صورت دستی سایت شما را بررسی می کند و تاکتیک های بهینه سازی است که خارج از دستورالعمل های گوگل وب مستر هستند. با مجازات دستی، کسب و کار یک اطلاعیه مجازات دستی را در کنسول جستجوی Google دریافت خواهید کرد.

مجازات های الگوریتمیک نتیجه الگوریتم گوگل یافتن تاکتیک هایی است که آنها معتقدند سازگار با رعایت دستورالعمل های وب مستر گوگل نیست. هیچ توجهی وجود ندارد که معمولا با این نوع مجازات ها ارائه می شود. شایعترین روش که یک وب مستر تعیین می کند در صورتی که مشکلی داشته باشند، با تطبیق به روز رسانی از ترافیک / رتبه بندی از دست دادن با به روز رسانی الگوریتم شناخته شده گوگل است. همانطور که گوگل در به روز رسانی های کلیدی خود (مانند پنگوئن) را در الگوریتم اصلی خود متصل کرده است، دقیق بودن ماهیت یک به روز دقیق مشخص شده است. در این موارد، وابستگی سنگین به پچ پچ در جامعه جستجوگر وجود دارد تا ببینید آیا ویژگی های مشترک مشترک سایت هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند وجود دارد.

دو نمونه از شایع ترین مجازات ها در مورد دو جنبه مهم مهم الگوریتم گوگل عبارتند از: محتوا و لینک ها.

با Google Panda، سایت هایی با محتوای بسیار نازک یا تکراری، در رتبه بندی ها، ترافیک و صفحات نمایه های قابل توجهی قرار می گیرند.

 

وب سایت هایی که دارای پروفایل پیوست هرزنامه می توانند مجازات “غیر طبیعی” را در ابزارهای وب مستر دریافت کنند یا در الگوریتم پنگوئن گوگل دخالت کنند. سایت هایی که با این کارها مواجه می شوند زمان بسیار دشوار برای کلمات کلیدی را تعیین می کنند تا زمانی که فرآیند بازیابی مجازات شروع شود و پیوندهای مجرمانه حذف یا رد شوند.

اصطلاحات سئو :

HEO Human experince Optimization

در سال ۲۰۱۷ سئوی معنایی به وجود آمد و در سال ۲۰۱۸ بسیار پر رنگ تر شد.ربات های گوگل طبق رفتارهای کاربر در سایت شما تصمیم گیری میکنند موضوع را بیشتر تشریح کنیم که کاربری که وارد سایت شما می شود دچار سردرگمی نشود و ظاهر سایت شما مناسب برای کاربر باشد. اگر سایت شما ظاهر زیبایی داشته باشد و از تصاویر جذابی استفاده شده باشد باعث جذب کاربر و مدت زمان بیشتری در سایت شما باشد. به Heo سایت خود اهمیت بدهید مووع خیلی مهمیه که سایت بر اساس رفتار انسانها بهینه سازی شده باشد.

SMO – Social Media Optimization

امروزه شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی بر زندگی انسانها دارند.تلاش کنید از طریق شبکه های اجتماعی وب سایت خود را معرفی کنید و سیگنال های ورودی را بیشتر کنید. در واقع به بهینه سازی سایت از طریق شبکه های اجتماعی SMO می گویند. منظور از Social Signal به سیگنال های شبکه اجتماعی گویند. به میزان لایک ، کامنت و اشتراک پست های شما در شبکه های اجتماعی سوشیال سیگنال می گویند.

SEM –Search Engine Marketing

  1. تبلیغات و بازاریابی از طریق موتور های جست و جو و آژانس های تبلیغاتی SEM می گویند.برای درک بهتر این موضوع به موارد زیر توجه کنید :
  2. تبلیغات از طریق Google Adwords
  3. بهینه سازی سایت در social Network
  4. بهینه سازی سایت در موتور های جست و جو

 

SMM – Social Media Marketing

به مجموع فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی برای بهتر دیده شدن و تبدیل به ورودی سایت”بازاریابی در شبکه های اجتماعی” SMM گفته می شود.تبلیغات در فیس بوک ، یوتیوب ، توئیتر لینکدین و…

صفحه نشست Landing Page

وقتی ما صفحه ایی را بر اساس نیاز کاربر و قوانین گوگل سئو آماده و طراحی کردیم و کاربر را جذب کردیم این صحفه لندینگ ما به حساب می آید، ما برای هر کلمه کلیدی باید یک لندینگ ایجاد کنیم.

کلمات کلیدی Keyword

کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که محتوای شما در مورد آن تعریف می شود. از نظر موتورهای جست و جو، کلمات و عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند. هر چیزی که بر روی صفحه شما ظاهر می شود – تمام تصاویر، ویدئو، کپی و غیره – به کلمات و عبارات ساده، آن کلمات کلیدی اولیه شما هستند.

SERP – Search Engine Result Page

صفحه نتایج جستجو موتور (SERP) صفحه ای است که توسط یک موتور جستجو در پاسخ به پرس و جو توسط کاربر نمایش داده می شود. جزء اصلی SERP فهرستی از نتایجی است که توسط موتور جستجو در پاسخ به یک پرس و جو کلمه کلیدی به نمایش گذاشته شده است، اگر چه ممکن است صفحه همچنین نتایج دیگری مانند تبلیغات داشته باشد.
همانطور که می توانید در این صفحه نتایج جستجوی پیشرفته ببینید، دو نوع نتایج متفاوت وجود دارد. اولین تبلیغ است آنها در جعبه برجسته زرد و در نوار کناری سمت راست قرار دارند. با این حال، در زیر آگهی های بالا نتایج جستجوی طبیعی وجود دارد. این نتایج نتایج گوگل را به عنوان نسبی، قابل اعتماد و معتبرترین وبسایتها یا صفحات وب در این موضوع تلقی می کنند.

 

مهران آقابابایی

مدرس خصوصی سئو ، طراحی وب سایت و بهبود جایگاه کلمات کلیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن