درک ریچ اسنیپت ها و داده های نشانه گذاری شدۀ وب سایت ها Google Rich
موضوعی که امروز برای شما دوستان آماده کردم از سیگنال های رتبه بندی سایت به حساب نمی آید اما در بهینه سازی سایت کمک های زیادی می کند.ریچ اسنیپ ها از سال 2009 تا کنون به یک جزء ضروری در نتایج جست و جو تبدیل شده است.ریچ اسنیپ ها در بسیاری از صفحات نتایج جست و جو گوگل قابل مشاهده می باشد و شاخص ترین آنها رتبه بندی محصولات ، خدمات و از این قبیل می باشد.
دانلود نسخه pdf ریچ اسنیپت چیست
ریچ اسنیپ ها (قطعه های غنی)، همچنین به عنوان structured data markup نشانه گذاری ساختار داده شناخته شده، برای صفحات نتایج جست و جو بسیار محبوب هستند.
از دلایل خوب آنها چشم نواز بودن در نتایج جست و جو است، که می تواند به شما کمک کند تا میزان کلیک بروی موضوع شما بهبود پیدا کند.
اما:
- دقیقا چه هستند؟
- چند مدل ریچ اسنیپ وجود دارد؟
- آیا آنها واقعا به عملکرد سئو کمک می کنند؟
- چگونه آنها را به سایت خود اضافه کنید؟
ما قصد داریم تا امروز همه چیز را در این پست پوشش دهیم.
ریچ اسنیپ ها در گوگل چیست ؟
ریچ اسنیپ ها در صفحات نتایج جست و جو حاوی اطلاعات تکمیلی فراتر از صفحه نتایج جست و جوی معمولی است.
وب سایت ها اطلاعات ساختاری را در HTML خود ارسال می کنند که گوگل می تواند برای اطلاعات بیشتر از یک متا توضیحات و برچسب عنوان استفاده کند.
بگذارید مثال را به طور مستقیم در نتایج موتور جستجو نشان دهم.
توجه داشته باشید بیشتر این مواردی که توضیح می دهیم در زبان انگلیسی پیاده سازی شده است و هنوز برای زبان فارسی برنامه ریزی نشده است.
در اینجا یک نتیجه جستجوی طبیعی برای جستجوی کلیدواژه دستورالعمل خیار شور است:
بر روی کدام سایت کلیک می کنید ؟ احتمالا یکی با تصاویر، رتبه بندی ستاره، اطلاعات دستورالعمل، کالری، و زمان آشپزی که به طور مستقیم در نتایج جستجو در حال حاضر نشان داده شده است.
این به شما یک تصویر واضح از آنچه پیش از کلیک کردن انتظار می رود، می دهد.
این ریچ اسنیپت ها می تواند برای بسیاری از انواع نتایج جستجو نشان داده شود …
تفاوت انواع مختلف ریچ اسنیپت ها چیست؟
ریچ اسنیپت ها و داده های ساخت یافته می تواند برای تقریبا هر نوع وب سایت ایجاد شود.
از طریق Schema.org، می توانید فهرست کامل خود را از نشانه گذاری ساختار داده ها در اینجا ببینید.
بر اساس Schema.org، نشانه های داده شده ساخت یافته اغلب استفاده می شود:
- آثار خلاقانه: کار خلاق، کتاب، فیلم، ضبط موسیقی، دستور غذا، سریال تلویزیونی …
اشیاء غیر متن جاسازی شده: AudioObject، ImageObject، VideoObject - رویداد
- انواع بهداشت و درمان
- سازمان
- فرد
- محل
- تجارت محلی
- رستوران
- محصول، ارائه، AggregateOffer
- بازبینی، جمعآوری اطلاعات
انجام یک جستجو ساده Google، شما می توانید تقریبا هر چیزی را به خاطر داشته باشید.
اطلاعات رستوران
به عنوان مثال، برای اطلاعات رستوران:
با استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته برای رستوران خود، این کسب و کار می تواند نمایش داده شود:
منو آنها در جزئیات با تمام دسته ها (غذا، غذا، و غیره)، قیمت گذاری در هر ظرف و اطلاعات دقیق در مورد هر یک از آیتم های منو فردی.
اطلاعات کسب و کار، مانند آدرس، ساعت و شماره تلفن
مناسبت ها
یکی دیگر از نمونه های بزرگ از ریچ اسنیپت ها می تواند برای رویدادها، مانند این کارت در سمت راست نتایج جستجو برای سان فرانسیسکو بین المللی خودکار نمایش دیده می شود:
فراتر از این، گوگل یک راه بسیار خوبی برای سفارشی سازی برای ریچ اسنیپت ها ارائه می دهد.
داستان های برتر
برای مثال، با استفاده از ریچ اسنیپت ها برای گوگل AMP به منظور نشان دادن وبلاگ و اخبار خود در چرخ فلک “داستان های برتر” در SERP داده شده:
کتاب ها
آیا شما هر کتابی را چاپ کرده اید؟ از داده های ساخت یافته برای اقدامات کتاب برای نشان دادن تمام اطلاعات کتاب خود، از قیمت به در دسترس بودن و بیشتر استفاده کنید:
ناوبری نان ریزه ها
یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز ریچ اسنیپت ها، اطلاعات نان ریزه است.
نان ریزه اطلاعات نمایشی هر صفحه از سایت را در صفحه نتایج جست و جو به صورت سلسله مراتب نمایش می دهد، این زمینه را فراهم می کند و می تواند میزان جست وجو را با برآورده شدن انتظارات قبل از کلیک های شخصی، کاهش دهد.
پیمایش دستور العمل ها
پیمایش دستور العمل یکی دیگر از ویژگی های بسیار محبوب نشانه گذاری ساختار داده است که برای هر دستورالعملی که میخواهید به اشتراک بگذارید بسیار مهم است:
با اطلاعات کلیدی مانند رتبه بندی، تغذیه و زمان آمادگی نشان داده می شود، شما می توانید کاربران را با کلیک بر روی بهتر از هر زمان دیگری ترغیب کنید.
اطلاعات کسب و کار
اطلاعات کسب و کار مانند شماره تلفن، اطلاعات موسس و اطلاعات عمومی را می توان از طریق باکس دانش، مشاهده کنید.
دوره های آنلاین
دوره های آنلاین در حال حاضر بسیار محبوب هستند. اگر شما در حال تلاش برای ارتقاء خود هستید، ریچ اسنیپت ها می توانند راهی عالی برای ارائه بینش بیشتر در مورد درس باشند:
اطلاعات تماس سایت
این نوع بسیار بر جسته و شاخص می باشد، اطلاعات بیشتری را در وب سایت شما در قالب لینکهای مربوطه اضافه می کند:
- بنابراین، آیا این واقعا ارزشش را دارد؟ آیا آنها واقعا به SEO کمک می کنند؟
- آیا ریچ اسنیپت ها به SEO کمک می کند؟
- آیا ریچ اسنیپت ها به بهینه سازی موتور جستجو من کمک می کنند؟
بله کاملا.
اما به یاد داشته باشید: ریچ اسنیپت ها سیگنال رتبه بندی نیستند.
ریچ اسنیپت ها از گوگل نشان داده می شود زمانی که وبسایت شما اطلاعات ساختاری را ارائه می دهد که موتور جستجو می تواند در صفحات نتایج موتور جستجو جستجو و نمایش دهد.
بنابراین در حالی که Google با ارائه اطلاعات ساختاری به شما افزایش مستقیم در رتبه بندی مانند لینک ها و محتوا نمی دهد، قطعه های غنی بر سایر سیگنال هایی که گوگل برای آنها حساب می شود را تحت تاثیر قرار می دهد:
نرخ ورودی: ریچ اسنیپت ها اطلاعاتی را فراهم می کنند که بسیار بیشتر از عکس ها، نمودار ها، رتبه ستاره ها، و غیره، است.این امر میزان CTR به طور قابل توجهی بهبود می بخشد، به خصوص در SERPs هایی که دارای ریچ اسنیپت کمی می باشد. CTR رتبه بندی شما را به عنوان یک سیگنال رفتار کاربر بهبود می بخشد.
کاهش میزان نرخ پرش: rich snippets به ارائه اطلاعات و زمینه بیشتر کمک می کنند تا پیش از کلیک بر روی سایت پیش نمایش سایت خود را به جای توصیف های کوتاه مدت ارائه دهند. این امر اغلب منجر به کاهش میزان نرخ پرش می شود. نرخ بیکاری، در حالی که یک سیگنال رتبه بندی مستقیم نیست، یک سیگنال رفتار کاربر است.
ریچ اسنیپت ها عامل های رتبه بندی مستقیم نیستند. اما آنها مطمئنا به SEO کمک می کنند، با تأثیر سیگنال های رفتار کاربر که گوگل در نظر گرفته است.
چطور می توانید اسکرین های زیادی را به وب سایت خود اضافه کنید؟
حالا که اصول داده های ساخت یافته و قطعه های غنی (rich sippets) را زیر کمربند خود دارید، چگونه می توانید آن را به وب سایت خود اضافه کنید؟
چند راه معمول وجود دارد:
از یک ابزار، مانند یک پلاگین وردپرس یا سرویس شخص ثالث استفاده کنید
به صورت دستی ساختار داده به HTML موجود خود را اضافه کنید
استخدام یک توسعه دهنده برای تولید نشانه گذاری ساختار داده
از ابزار داده سازمانی Google استفاده کنید
از ابزار / پلاگین استفاده کنید
آن را از طریق ابزار گوگل خود بسازید و از کد جدیدی که تولید می کنید استفاده کنید.
اگر می خواهید از یک افزونه / ابزار استفاده کنید، به بخش بعدی بروید. توصیه میکنیم از ابزار Google Markup Data Structured Data استفاده کنید.
اما قبل از اینکه شما به داده های ساختاری شیرجه بزنید، مهم است که چند مفاهیم کلیدی را در مورد آنچه که در واقع شما در حال ویرایش و برچسب زدن در اینجا هستید، درک کنید.
به این ترتیب، هنگامی که شما کد HTML نهایی خود را ایجاد می کنید، متوجه خواهید شد که عناصر جدید چگونه هستند و چگونه می توانید خطاهای احتمالی را مشخص کنید.
سه عامل اصلی نشانه گذاری schema.org برای قطعه های غنی عبارتند از:
Itemscope
کد Itemcope به داده های ساختاری خود وارد شده است که نشان دهنده شروع و پایان نشانه گذاری ساختار داده شما است:
<div itemscope>
کد را در اینجا قرار دهید
</ div>
این به گوگل اجازه می دهد کجا را برای جستجوی نشانه ساختار یافته در ویژگی های Rich Snippets جستجو کند.
Itemtype:
کد Itemtype به طور مستقیم پس از شروع کد مورد شما قرار می گیرد، مانند:
<div itemscope itemtype = “http://schema.org/Movie”>
کد را در اینجا قرار دهید
</ div>
این مشخص می کند که کد شما نوع خاصی از نشانه گذاری داده های ساخت یافته است.
3. Itemprop:
Itemprop یا خواص مورد، اطلاعات بیشتری را برای موتورهای جستجو بر روی داده های ساخت یافته ای که می خواهید ارائه می دهد، می دهد.
به عنوان مثال، اطلاعات بیشتر فیلم مانند نام مدیران.
در اینجا یک کد نمونه مستقیما از Schema.org در مورد چگونگی این عمل در نظر گرفته شده است:
<div itemscope itemtype = “http://schema.org/Movie”>
<h1 itemprop = “name”> آواتار </ h1>
<span> کارگردان: <span itemprop = “director”> جیمز کامرون </ span> (متولد 16 اوت 1954) </ span>
<span itemprop = “genre”> علمی تخیلی </ span>
<a href=”../movies/avatar-theatrical-trailer.html” itemprop=”trailer”> تریلر </a>
</ div>
توجه کنید که این کد کامل شامل تمام سه عمل: itemscope، itemtype و itemprop است.
اکنون، من به شما یک مثال سریع از ساختن داده های ساخت یافته و نحوه قرار دادن این سه قطعه برای کار به شما نشان می دهم.
شروع ابزار Google Markup Helper را انتخاب کنید و کدام نوع از قطعه ای که می خواهید ایجاد کنید را انتخاب کنید:
در این مورد، بیایید نوع “مقالات” را انتخاب کنید و از وبلاگ “Visibility Visibility” به عنوان مثال استفاده کنید.
نوع خود را انتخاب کنید و سپس می توانید آن را از یک URL زنده سایت خود یا کد در یک صفحه خاص ایجاد کنید.
اگر با داده های ساخت یافته جدید نامرتب هستید، با گزینه URL کنار بگذارید.
در این مورد، آخرین پست وبلاگمان را به عنوان URL وارد می کنیم. این ابزار صفحه ما را بارگذاری می کند و گزینه هایی را برای شروع برچسب های لازم اضافه می کند:
بسته به کدام نوع داده ساختاری که انتخاب می کنید (در این مورد ما را انتخاب کردیم)، شما گزینه های برچسب های مختلفی را که باید برای یک قطعه کامل ثروت تهیه کنید، دریافت می کنید.
برای مثال، انتخاب نوع مقالات، شما باید صفحه خود را با موارد زیر ذکر کنید:
نام
نویسنده
تاریخ انتشار
تصویر
بخش مقاله
بدن ماده
نشانی اینترنتی
ناشر
رتبه بندی انبوه (در صورت لزوم)
بخش های مختلف صفحه خود را برجسته کنید تا آنها را با اطلاعات مناسب، مانند تاریخ، ناشر، نویسنده و غیره برچسب گذاری کنید.
پس از اینکه صفحه ای را که میخواهید یک قطعه غنی را اضافه کنید به طور کامل برچسب گذاری کنید، روی «ایجاد HTML» کلیک کنید:
بعد، داده های ساختار یافته HTML را از طریق HTML صفحه موجود خود در وب سایت خود کپی و جایگذاری کنید.
خودشه!
اکنون می توانید این فرایند را برای چندین نوع اطلاعات ساختاری برای وب سایت خود تکرار کنید.
ابزار و پلاگین هایی که در ایجاد، افزودن و تست قطعه های غنی کمک می کنند
ایجاد بخش های غنی از داده های ساخت یافته به تنهایی می تواند خسته کننده باشد، اگر قبلا آن را انجام نداده اید.
نوشتن قطعه کد نیاز به کمی کار در خود، و همچنین برخی از آزمایش، ویرایش و بازسازی برای گرفتن آن درست است.
این جایی است که ابزارها به بازی می آیند: آنها می توانند روند صاف کردن را خنثی کنند، حتی به شما کمک می کند قطعه غنی از اطلاعات محصول یا وب سایت بدون نوشتن کد ایجاد کنید.
در اینجا چند ابزار عالی برای هر دو ایجاد قطعه های غنی و آزمایش آنها برای کیفیت و دقت است.
ابزار برای ایجاد و اضافه کردن قطعه غنی
نوشتن قطعه کد برای همه نیست. و اگر شما یک توسعه دهنده ندارید، می توانید این کار را برای شما انجام دهید، ممکن است خیلی وقت گیر باشد.
در اینجا چند راه آسان برای ایجاد نشانه گذاری داده های ساختاری برای وب سایت شما بدون یادگیری برای نوشتن کد وجود دارد.
وردپرس: WP SEO ساختار داده طرح
اگر وبسایت CMS شما بر اساس وردپرس است، WP SEO Structured Data Schema یک پلاگین است که شما می خواهید آن را کشف کنید:
به طور مستقل به عنوان یک افزونه مستقیما وارد نشده و نیازی به نگفتن کپی و نوشتن هر کد جدید در وب سایت خود ندارید.
ایجاد تغییر در پلاگین، کد شما را برای شما تغییر می دهد و زمان و نوشتن نوشتن و تست را صرفه جویی می کند.
با استفاده از زمینه های ساخته شده در زمینه داده ها، شما به سادگی اطلاعات خود را برای کسب و کار خود وارد کنید و افزونه نشانه گذاری ساخت یافته برای شما:
اگر شما در زمان بحران هستید و نمی توانید کد خود را به صورت خود انجام دهید، این یک جایگزین عالی است.
گواهینامه Markup Data Structured Data
گوگل دارای ابزار داده ساختاری خود، نشانگر راهنما:
این ابزار به طور مستقیم در وب سایت شما کار می کند تا به شما کمک کند اطلاعات ساختاری را ایجاد کنید. بهترین از همه، رایگان است و انواع مختلفی از انواع طرح را ارائه می دهد. فقط نوع داده ساختار یافته خود را انتخاب کنید و از ابزار استفاده کنید تا هر قطعه داده را انتخاب کنید.
ابزار برای تست قطعات غنی خود را
تست قطعه های غنی خود یک گام کلیدی در روند توسعه آنها است. اگر اشتباهات، نشانه گذاری ضعیف یا کد اشتباه دارید، به عنوان یک قطعه غنی در نتایج جستجو Google نمایش داده نخواهد شد.
در اینجا چند ابزار عالی وجود دارد که هرکسی میتواند از آنها برای تست قطعهها استفاده کند.
ابزار تست داده سازه گوگل
ابزار رایگان تست سازه داده های گوگل یک راه فوق العاده برای اطمینان از اینکه کد شما به استانداردها است.
در داخل ابزار، می توانید هر دو صفحه وب زنده و یک کد را تست کنید:
برای مثال، شما می توانید با وارد کردن کد کد خود و آزمایش آن برای خطا شروع کنید. اگر آن را پاک می کند، ورودی که در وب سایت شما کد گذاری می شود.
سپس، به ابزار تست بروید و آدرس اینترنتی زندگی خود را برای تست دیگری تایپ کنید.
هنگامی که هر دو گذشت، شما می توانید مطمئن باشید که اطلاعات ساختاری خود را در نقطه است!
نتیجه
قطعه های غنی rich snippets یا داده های ساخت یافته راه های عالی برای افزایش عملکرد SEO شما به طور غیر مستقیم است.
قطعه های غنی می توانند در نگاه اول دچار سردرگمی یا فنی شوند، اما با استفاده از ابزار و پلاگین هایی که در لیست ذکر شده است، می توانید داده های ساخت یافته خود را در عرض چند دقیقه ایجاد، اضافه و آزمایش کنید.
قطعه های غنی یک روش اثبات شده برای افزایش کلیک آلی خود از طریق نرخ ها و کاهش میزان بازده هستند.
هر دو این سیگنال رفتار کاربر هستند که Google نظارت می کند.
خیلی مفید و آموزنده بود.
ممنون