بازاریابی محتوا

ایجاد محتوای SEO در ۶ مرحله آسان

چگونه محتوایی بنویسیم که شانس خود را برای بهبود جایگاه در نتایج جست و جو ارتقاء دهیم ؟

این مقاله با هدف پاسخ دادن به سوالات شما مانند “محتوای سئو شده چیست” و “چگونه محتوای سئو شده دوستانه بنویسیم” تهیه شده است. این هدف اصلی ما در این مقاله نیست ، من همچنین شما را با روش گام به گام توسعه یک استراتژی محتوای سئو آشنا می کنم ، به طوری که شما می توانید محتوای خود را سئو کنید.
می پردازیم به اصل موضوع

محتوای سئو شده چیست ؟

محتوای SEO به مهارت نوشتن متن به شیوه ای منطقی است که زمینه و ارزش را برای هر دو بازدید کننده وب سایت و موتورهای جستجو فراهم می کند.

درست است … این یک مهارت است این به معنای نویسندگان نیست که فقط یک مقاله یا پست وبلاگ بسازند که در آن پر از کلمات کلیدی است. این بدان معنی است که محتوای با کیفیتی را که بسیار مفید و ارزشمند است ایجاد کند، گوگل هیچ گزینه ایی به جز آن را ندارد، زیرا محتوای غنی در نتایج جستجو جایگاه بهتری دارد.

چگونه استراتژی محتوای شما را توسعه دهیم؟

برای توانایی نوشتن محتوایی که در گوگل موثرتر است، باید با انجام تحقیقات لازم شروع کنید.

شما نمی توانید انتظار داشته باشید فقط انواع مختلفی از مطالب را بنویسید و آن را رتبه بندی کنید. پیش از اقدام به نوشتن محتوا باید برنامه ریزی شده اقدام کنید تا گوگل رتبه واقعی شما را با توجه به موضوع شما بهبود بخشد.

برای اینکه بتوانید از پیش برنامه ریزی کنید، با ارسال پاسخ به سوالات زیر، یک طرح کلی ایجاد کنید:

۱٫ مخاطب شما چه کسی است؟

در مورد آن فکر کنید، چطور می توانید در مورد یک موضوع بنویسید اگر مطمئن نیستید که مخاطبان شما چه کسانی هستند.
به Google Analytics … (Audience – مخاطب)… بروید و اطلاعات دموگرافیک و مورد علاقه را بررسی کنید.
هنگامی که شما این اطلاعات را دارید می توانید بدانید که مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و می توانید اطمینان حاصل کنید که کپی شما به آنها داده شده است.

اکتساب گوگل آنالیتیکس

۲٫ درباره چی نوشته اید؟

حالا که می دانید که برای نوشتن می خواهید ، باید بدانید که چه چیزی در مورد آن بنویسید.

پایه و اساس هر محتوای موفقیت آمیز SEO، تحقیق در مورد کلمه کلیدی است.

هدف از این مقاله این نیست که شما را به انجام تحقیق در مورد انتخاب کلمه کلیدی بسپارید، همچنین میتوانید در این راهنمای مفید از آئروفورز (چرا دوباره مجددا چرخانده می شود) یافت می شود.

تحقیق در مورد کلمه کلیدی مناسب میتواند بینش شما را درباره چگونگی جستجوی موضوعات، اهداف و نیازهای آنها، و در نهایت شما مخاطبانتان را بهتر درک کنید.

۳٫ چه سوالاتی باید پاسخ داده شود؟

بنابراین شما یک کلمه کلیدی اولیه دارید که می خواهید پوشش دهید. مرحله بعدی تحقیق پیش برنامه ریزی شما باید درک کاربر قرار گیرد.

برای درک قصد کاربر شما باید بدانید که آیا موضوع شما اطلاعاتی یا عملیاتی است یا خیر؟

موضوع اطلاعاتی به این معنی است که حوزه کلمه کلیدی وسیع تر است و کاربر تایپ می کند که به اطلاعات بیشتری برای کمک به آنها هدایت شود (از این رو نام).
یک مثال از این خواهد بود: “چگونه دوچرخه سواری کنیم ؟”
توجه داشته باشید که نتایج این اصطلاح عمدتا ویدیوها و مقالاتی است که روند یادگیری دوچرخه را توضیح می دهد. لیستی از وب سایت هایی وجود دارد که تلاش می کنند هر چیزی را به فروش برسانند، زیرا گوگل درک می کند که قصد کاربر در حال تلاش برای پاسخ دادن است.

صفحه نتایج جست و جو گوگل

موضوع عملیاتی به این معنی است که نشان می دهد که هدف خرید یا معامله ای وجود دارد.

به عنوان مثال “انواع دوچرخه کوهستان”
توجه کنید که نتایج جست و جو لیستی از وب سایت هایی که دوچرخه های کوهستان را می فروشند، نمایش می دهد. گوگل بر اساس تاریخچه که کاربران این پرس و جو را تایپ می کند، موضوعات مردم که معمولا به دنبال خرید هستند را نمایش می دهد.

اکنون که ما می دانیم موضوع اطلاعاتی و عملیاتی چیست، حالا لازم است که بدانیم چرا SEO مهم است؟

به طور موثر نوشتن محتوا که می تواند در نتایج جست و جو پدیدار شود ، ضروری است که قصد کاربر را بشناسیم. اساسا گوگل به شما می گوید نوع محتوایی که باید برای موفقیت در آن نوشته شود.

صفحه سرپ

با استفاده از مثال بالا برای “دوچرخه کوهستان”. با نگاهی به فهرست نتایج جست و جو می توانم بلافاصله بگویم این کار معطوف است، بنابراین می خواهم اطمینان حاصل کنیم که نسخه ای که ایجاد می کنم، نوشته شده است تا به یک مصرف کننده متمرکز شود که به دنبال خرید است به جای صرفا نوشتن درباره تاریخ دوچرخه کوهستان است.

۴٫ آیا موضوع من جامع است؟

سرنخ های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از فهرست آلی نیز استفاده کنید که در پاسخ دادن به سوالات کاربران کمک می کند:
توجه کنید که چگونه Google انواع دوچرخه، قیمت، بررسی، و قطعات را نمایش می دهد. با دانستن اینکه Google این اصطلاحات را با موضوع اصلی مرتبط می کند، می خواهم در نوشته هایم مطمئن باشم، من در مورد این توصیف کنندگان صحبت می کنم.

در حالی که ابزارهای متعددی وجود دارد که این کار را انجام می دهند، مورد علاقه من SEMRush است .

پس از وارد کردن یک موضوع اولیه یا کلمه کلیدی، SEMRush بیشتر کار شما را انجام می دهد. آنها ۱۰ سایت برتر رتبه را اسکن می کنند و میانگین طول متن را از بین می برند.

در حالی که این یک متریک سخت و سریع نیست، باید به عنوان متریک مسیری استفاده شود.

این امر مفید است زیرا اگر ۱۰ سایت برتر رتبه بندی به طور متوسط طول متن ۳۰۰۰ کلمه باشد و من یک تکه محتوا را ۴۰۰۰ کلمه بنویسم، احتمال خوبی وجود دارد که گوگل پوشش من از موضوع را به اندازه کافی جامع ببیند.

گاهی اوقات این ممکن است خلاف هر چند به خوبی نیز تفسیر شود، باشد. همچنین این بدان معنا نیست که با نوشتن ۱۰،۰۰۰ کلمه شما به عنوان بهترین انتخاب خواهید شد.

اطمینان حاصل کنید که سعی می کنید به هدف کاربر پاسخ دهید و این کار را به طور کامل انجام دهید.

ابزار semrush

 

https://www.semrush.com/seo-content-template/

۵٫ ارزش منحصر به فرد موضوع شما چیست؟

آخرین قدم در توسعه استراتژی محتوا برای بهینه سازی صفحه شخصی، شناسایی ارزش منحصر به فرد شما است.

  • سایت های برتر چه چیزی را پوشش نمی دهند؟
  • کجا پوشش داده شده اند، اما به اندازه کافی گسترده نیست؟
  • آیا خواننده میتواند از دیدن تصاویر درون نسخه برای درک بهتر استفاده کند؟
  • آیا شما درک خاصی از یک موضوع را بهتر از آنچه که بیشتر می توانید درک کنید، بیشتر از یک ناشر؟

سناریوهای بسیاری وجود دارد که در آن می توان همان موضوع را با بسیاری از دیگران پوشش داد، اما در ارزش منحصر به فرد خودشان.

متاسفانه، هیچ ابزار جادویی برای این کار وجود ندارد. باید به وسیله دستی بررسی صفحات رقابتی برای پیدا کردن این فرصت ها یا شکاف ها، تحلیل شود.

اما پیدا کردن ارزش منحصر به فرد شما، تفاوت بین هر کس دیگری و بهترین در کلاس است.

چگونه محتوای سئو شده دوستانه بنویسیم ؟

اکنون که شما استراتژی پیش برنامه ریزی محتوای خود را مورد تحقیق و توسعه قرار داده اید، اکنون باید محتوای واقعی خود را بنویسید.

۶ گام به دنبال داشته باشید تا مطمئن شوید که محتوای شما با بهینه سازی موتورهای جستجو نوشته شده است:

۱٫ایجاد یک عنوان جذاب (سرصفحه) که کلمات کلیدی اولیه شما را شامل می شود.

 

همه عنوان ها برابر نیستند. در خارج از محتوا، یک عنوان با کیفیت، مسلما بزرگترین تفاوت شما با رقبا می باشد.

این اولین چیزی است که کاربر هنگام انجام یک جستجوی می بیند. در واقع، به طور متوسط بسياري افراد حدود ۵ مرتبه عنوان کپي شده را مي خوانند.
در صورت امکان، بهترین روش این است که سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را در مقابل عنوان خود قرار دهید.

عنوان نباید بیش از ۶۰۰ پیکسل طول داشته باشد. اگر از WordPress استفاده می کنید بهتر است از افزونه Yoast استفاده کنید، هنگام ایجاد صفحه به شما این را می دهند. اگر از دیگر سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید، توصیه می کنم از ابزار Preview Tool عنوان Moz استفاده کنید.

زمان ارسال یک عنوان جذاب نیاز به زمان دارد. یکی از سریعترین راه های انجام این کار این است که از Analyzer Headline Analyzer استفاده کنید

۲٫توضیحات متا طبیعی بنویسید.

یک توصیف متا برای خلاصه کردن یک صفحه استفاده می شود. موتورهای جستجو معمولا توصیف متا را به عنوان قطعه متن در صفحات نتایج نشان می دهند.

در حالی که یک عامل رتبه بندی موتور جستجوگر مستقیم نیست، نوشتن توضیحات متا برای به دست آوردن کلیک بالا از طریق نتایج جست و جو می باشد.

بهترین روش این است که سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را در یک توصیف به صورت طبیعی و بدون هرزنامه قرار دهید. همیشه از خودتان بپرسید.
در حالی که گوگل می تواند قطعه خود را کوتاه کند، توصیه می شود که زیر ۳۰۰ کاراکتر بمانید.

توضیحات متا

یکی از راههای تست یا پیش نمایش متا توضیح این است که از ابزار پیش نمایش SERP دستی Portent استفاده کنید:
شما به سادگی ایده ی توصیف خود را وارد کنید و ببینید که چگونه آن را متناسب با شخصیت عاقلانه و همچنین در پیش نمایش به نظر می رسد.

serp preview tools

Portent’s Google SERP Preview Tool

۳. نوشتن محتوا با استفاده از طرح پیش برنامه ریزی شده شما

این مرحله کاملا خودآزاری است. این جایی است که شما در واقع مطالب را با استفاده از تمام عناصری که قبلا در تجزیه و تحلیل خود جمع آوری کرده اید بنویسید.

من فقط برای نوشتن مفید هستم و زمانی احساس می کنم که موضوع را کاملا تحت پوشش قرار داده ام، سپس به عقب برگردم و در صورت لزوم ویرایش کنم.

۴٫اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد

به طور خلاصه در استراتژی محتوا مورد بحث قرار می گیرید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به پرسش های رایج شما ممکن است پاسخ دهد.

این در حالی است که این تضمین می کند که محتوای شما جامع است.

پس چگونه این را پیدا می کنید؟

ابزارهای زیادی برای کمک وجود دارد، اما من قصد دارم به شما تعدادی که من بر اساس اولویت شخصی استفاده می کنم را به شما بدهم:

گوگل – اولین چیزی که من انجام می دهم، نوع کلیدی اصلی من است. در پایین نتایج یک بخش با عنوان “جستجو مربوط به”

نتایج جست و جو مرتبط

گوگل – دومین چیزی که من به دنبال آن هستم این است که ببینم آیا همان صفحه نتایج دارای بخش است: “مردم نیز از شما می پرسند”

بسیاری از ابزارهای تحقیقاتی کلمه کلیدی وجود دارد اما من تمایل دارم از ahrefs keyword explorer استفاده کنم. اگر کلمه کلیدی را وارد کنید و روی “سوالات” کلیک کنید، آنها لیستی از پرس و جوهای جستجو را شامل می شوند که عبارتند از عبارت اولیه ای که وارد کردید.

هنگامی که سوالات رایج دارم، به دنبال اطمینان از این است که محتوای من دارای پاسخ به شایع ترین سوالات مربوط به موضوع من است.

ابزار ahrefs

https://ahrefs.com/keywords-explorer

۵٫ محتوای شما شامل کلمات کلیدی معنایی برای غنی سازی متن شما باشد.

هنگامی که عبارتی را جست و جو می کنید، بسیاری عبارات معنایی اساسا به معنی مرتبط به شما پیشنهاد داده می شود.
از دیدگاه موتورهای جست و جو، داشتن شرایط معناشناختی مرتبط با کلیدی اصلی شما به ارائه یک درک متقابل و کامل از موضوع شما کمک میکند.

بنابراین چطور اینکار انجام دهیم؟

در حال حاضر محتوا باید نوشته شود این مهم است زیرا برای بازگرداندن دقیق ترین اطلاعات، می خواهید کپی را که قبلا در برابر کپی وب سایت های رتبه بندی برتر برای کلماتی که در ابتدای آن نوشته اید، تجزیه و تحلیل کنید.

چندین ابزار عالی برای استفاده از این ابزار وجود دارد، اما من تمایل بیشتری به استفاده از ابزار lsigraph دارم.

lsigraph

https://lsigraph.com

همانطور که مشاهده می کنید لیستی از عبارات از لحاظ مفهومی و معنایی نزدیک به موضوع شما است را نمایش می دهد و میتوانید در نوشتن محتوا از این عبارات استفاده کنید

این به شما خواهد گفت چه کلمهای برای ترکیب بیشتر در متن خود، کدام یک برای کاهش، و آنهایی که به طور کامل حذف کنید.

۶٫ بررسی محتوای نهایی را برای اطمینان از قابلیت خواندن آن انجام دهید

گام نهایی این است که محتوای خود را از دیدگاه ذهنی بررسی کنید. اگر شما در این محتوا قرار گرفتید، خواندن آن چقدر آسان است؟

آیا شما برای بررسی:

  1. خطاهای گرامری
  2. خطاهای املا
  3. ساختار جمله
    و غیره.

سوال شما باید از خود بپرسید، محتوای شما مناسب مخاطبان هدف شماست؟

نتیجه

نوشتن محتوای موثر جستجوگرها، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی کامل را انجام می دهد. اما هنگامی که به درستی انجام شد، نتایج برای خود صحبت می کنند. وقت اضافی را برای انجام این کار بگذارید، زیرا محتویات با کیفیت پایین یا نازکی که ارزش را ارائه نمی دهند، تنها در طول زمان به سایت شما آسیب می رساند.

 

مهران آقابابایی

مدرس خصوصی سئو ، طراحی وب سایت و بهبود جایگاه کلمات کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن