بازاریابی اینترنتی

۷ تجربه کاربری موفق برای هر کسب و کار اینترنتی

ایده های جدید مورد نیاز برای هر کسب و کار اینترنتی

بهینه سازی تجربه کاربر در تجارت الکترونیک ممکن است به عنوان یک کار دلهره آور به نظر برسد. متغیرهای زیادی وجود دارد. کجا باید شروع کنی؟
وقتی سردر گم هستید به یاد داشته باشید که در نهایت، تجربه کاربر در مورد از بین بردن اصطکاک و هدایت مشتری از طریق قیف فروش برای ایجاد تجربه خرید آنلاین خود را آسان تر است.و شما لازم نیست سایت خود را به طور کامل طراحی مجدد کنید تا مشتری را برای خرید محصولات خود آسان تر کند.

در حقیقت، گاهی اوقات تغییراتی که نسبتا ساده برای پیاده سازی دارند، می توانند تاثیر زیادی بر روی کسب و کار شما داشته باشند، به خصوص به دلیل اینکه نتایج در طول زمان ترکیب شده است.

پس چرا با تمرکز روی برندهای سریع شروع نمی کنید؟

۱ #- سرعت وب سایت خود را بهبود دهید

سرعت بارگذاری وب سایت از جنبه های نادیده گرفته شده از تجربه کاربر است.محققان گوگل کشف کرده اند که ۵۳ درصد از بازدیدهای تلفن همراه، اگر بیش از ۳ ثانیه طول بکشد ،کاربر آن سایت را رها می کند و این یک امتیاز منفی به حساب می آید.در همین حال، ۷۰ درصد از صفحات فرود تلفن همراه که آنها تجزیه و تحلیل کرده اند بیش از ۷ ثانیه به طور کامل بارگذاری شد.

شرکت ها می توانند با بهینه سازی سرعت وب سایت، تجارت الکترونیک خود به سرعت به میزان قابل توجهی خود را افزایش دهند. آنها یک فرصت بزرگ را از دست می دهند.

اشتباه نکنید از سرعت Page Insights برای تجزیه و تحلیل سرعت وب سایت خود استفاده کنید. سپس، آن را بهینه کنید تا به طور کامل در کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری شود.

به یاد داشته باشید که یک تاخیر به اندازه ۱۰۰ میلی ثانیه ممکن است بر میزان نرخ تبدیل تاثیر بگذارد، بنابراین هر ثانیه اضافی برای تضعیف شما تضمین می شود. شما به طور چشمگیری می توانید با بهینه سازی تصاویر محصول خود با فشرده سازی آنها و استفاده از کش مناسب مرورگر به طور چشمگیری بهبود پیدا کنید.

 

۲ #- یک دکمه CALL-TO-ACTION را به صفحه اصلی خود اضافه کنید

هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود، فقط اجازه ندهید که آنها بدون هدف به سراغ شما بیایند، آنها را به سوی قدم بعدی در قیف فروش بکشید.

شما می توانید این کار را با اضافه کردن یک دکمه تماس با عملکرد بالا، بلافاصله توجه بازدید کننده را جذب کنید.

هنگامی که کسی در وب سایت شما فرود می آید، آنها را به شکل یک دکمه تماس به عمل به روشنی مشخص می کنید و سپس از عناصر دیگر در صفحه برای تقویت این تماس به عمل استفاده می کنند.

# ۳- ویژگی اصلی مکان نوار جستجوی سایت

مهم است که توجه داشته باشید که در رعایت روندهای طراحی و نحوه ارتباط آن با UX تجارت الکترونیک کلی برای موفقیت حیاتی است.

بر طبق Google UX Playbook for Retail، کاربران احتمالا ۲۰۰٪ بیشتر به طور متوسط تبدیل می شوند.به همین دلیل است که آنها پیشنهاد می کنند که نوار جستجو را قابل مشاهده و در دسترس راحت بازدید کنندگان قرار دهید.به عنوان مثال، هنگامی که Lyst از نمایش آیکون جستجو برای نمایش نوار جستجو تغییر کرد، استفاده از جستجوی آنها ۴۳ درصد افزایش یافته در دسکتاپ و ۱۳ درصد در موبایل.

سرچ بار

استفاده از جستجو ممکن است به عنوان یک معیار مهم به نظر نرسد اما از آنجایی که ما می دانیم که بازدید کنندگان که از تابع جستجو استفاده می کنند بیشتر احتمال دارد که خرید کنند، این امر باعث تشویق آنها به انجام آن می شود.

# ۴ اضافه کردن نظرات مشتریان

مردم قبل خرید محصولات اینترنتی دیدگاه های مشتری ها را بررسی می کنند .

با توجه به تحقیقات فن و سوخت، ۹۷ درصد از مصرف کنندگان می گویند که عامل تصمیم گیری را به تصمیم گیری های خرید خود می رساند.

در عین حال، ۹۲ درصد از مصرف کنندگان می گویند که اگر هیچ بررسی ای وجود نداشته باشد، آنها به خرید می پردازند.

طبق گزارش مرکز تحقیقات اسپیگل، “همانطور که محصولات شروع به نمایش نظرات می کنند، نرخ تبدیل به سرعت در حال افزایش است. احتمال خرید برای محصول با پنج بررسی ۲۷۰٪ بیشتر از احتمال خرید یک محصول بدون بررسی است. “

با این حال، آنها همچنین یادآوری می کنند که پنج بررسی اول تاثیر بیشتری دارند و پس از آن، مزایای حاشیه بررسی های اضافی شروع به کاهش می کنند.

اضافه کردن نظرات مشتری اثبات اجتماعی است که باعث می شود هر توصیف محصول بیشتر قانع کننده به نظر برسد.

تاثیر نظرات مشتریان بر خرید محصول

پس از همه، همه می دانند که شما می خواهید محصول را به فروش برسانید، به طوری که آنها انتظار دارند که شما به آن ستایش کنید. اما چه کسانی باید آن را خریداری کنند؟

به عنوان مثال، نگاهی به نحوه نمایش مشتری Rainbow OPTX در صفحه محصولات آبی لنز / آویتور Frame آژانس خود می اندازید.

توجه داشته باشید که مشتریان می توانند نه تنها یک بررسی را ارائه دهند، بلکه یک تصویر از خود را با پوشیدن عینک آفتابی (این کار عالی برای مارک های فروش پوشاک و لوازم جانبی) را بارگذاری می کنند.

واضح است که مصرف کنندگان از خرید محصولاتی که هیچ نظری ندارند، احتیاط می کنند. و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند؟ آنها نمیتوانند چیزهایی را که میخواهند بخرند را بررسی کنند، به طوری که آنها خواهان اطمینان بیشتری هستند.

علاوه بر این، زمانی که یک نام تجاری مشتریان را مجبور به ترک نظرات نمی کند، به نظر می رسد که آنها اعتماد به نفس خود را ندارند.

به همین دلیل است که بررسی مشتریان را مهیا کرده و سپس مردم را تشویق می کنیم که محصولاتی را که خریداری کرده اند، بررسی کنند.

# ۵ پس از افزودن به کارت، به صفحه کارت هدایت نکنید

فروشگاه های آنلاین اغلب مشتری را به صفحه سبد خرید بلافاصله پس از اضافه کردن یک محصول به سبد خرید خود هدایت می کنند.

با این حال، این فرایند خرید خود را قطع می کند و اصطلاحات غیر ضروری را اضافه می کند؛ زیرا اکنون باید صفحه سبد خرید را ترک کنند تا به فهرست موجودی خود برگردند.

بر طبق Google UX Playbook for Retail با استفاده از یک سبد پاپ آپ می تواند به افزایش ارزش سفارش متوسط کمک کند.

به عنوان مثال، هنگامی که Lyst از تغییر مسیر به صفحه سبد خرید برای نمایش یک سبد پاپ آپ، مقدار متوسط سفارش خود را ۴٪ افزایش داد.

این به مشتری اجازه می دهد تا خرید خود را ادامه دهد و همچنین اطمینان حاصل کند که محصول به سبد خرید خود اضافه شده است.

وقتی که آنها می خواهند مواد بیشتری از شما بخرند، در راه مشتریان قرار نگیرید!

# ۶ اجازه خرید برای کاربران مهمان را فراهم کنید

مؤسسه Baymard بیش از ۲۵۰۰ بزرگسال از ایالات متحده را مورد بررسی قرار داده است تا متوجه شود چرا مردم از پرداخت پول خود رانده می شوند.

در اینجا نتایجی است که پس از حذف بخش “من فقط در حال بازدید / آماده نیستم که بخرم” دریافت کردم:

در حقیقت، حتی یک داستان شناخته شده درباره اینکه چگونه از بین بردن این مانع باعث افزایش درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری شد، وجود دارد.

جاراد اسپول از مهندسی رابط کاربر توسط یک خرده فروش بزرگ برای بهبود فروشگاه آنلاین خود استخدام شد.

خرده فروش یک جریان پرداخت داشت که نیاز مشتری را به ایجاد یک حساب جدید یا ورود به یک حساب موجود برای تکمیل خرید خود داشت.

ایده این بود که ایجاد یک حساب کاربری به مشتری اجازه می دهد سریعتر در آینده بررسی کند و از این طریق ساده تر شود.

با این حال، زمانی که Spool اطلاعات را بررسی کرد، معلوم شد که ۴۵ درصد از همه مشتریان چندین حساب را ثبت کرده بودند، احتمالا به این دلیل که آنها نمی توانستند به یاد داشته باشند که آیا آنها قبلا داشته اند یا خیر.

علاوه بر این، مشتریان ۱۶۰،۰۰۰ درخواست رمز عبور فراموش شده را روزانه ارسال کردند و ۷۵٪ از این درخواست ها منجر به خرید نشد.

معلوم شد که به جای ساده کردن زندگی مشتری، نیاز به ثبت نام، مانعی بود که مانع از تکمیل سفارش آنها شد.

سپس Spool دکمه “Register” را با یک دکمه “Continue” جایگزین کرد و یک سلب مسئولیت اضافه کرد تا مشتریان بتوانند بدانند که ایجاد یک حساب برای خرید لازم نیست.

این به افزایش قابل ملاحظه فروش کمک کرد که در یک سال به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار درآمد اضافی تبدیل شد.

به طور خلاصه، نیاز به افرادی که برای خرید محصولات خود ثبت نام کنند، یک ایده بد است، و اگر شما در حال حاضر این کار را انجام می دهید، احتمالا هزینه های زیادی به شما می دهد. متوقف کن

با این حال، شما می خواهید مشتریان برای ایجاد حساب ها به این دلیل که به شما اجازه می دهد جمع آوری داده ها که بعد از آن می توانید برای ساده سازی و شخصی سازی تجربه خرید خود استفاده کنید. پس باید چکار کنید؟

بهترین روش این است که مشتریان را با یک گزینه ثبت نام کنید و همچنین آنها را به عنوان مهمانان چک کنید.

به عنوان مثال، MVMT یک برگه “حساب” را در صفحه اصلی صفحه خود دارد و اگر روی آن کلیک کنید، با گزینه های ورود و ثبت نام ارائه می شود:

در همین حال، اگر بر روی آن کلیک کنید، به یک صفحه منتقل خواهید شد که در آن شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد حساب های مشتری پیدا کنید:

درس در اینجا چیست؟ خوب است به تشویق مشتریان برای ثبت نام، اما فشار آن را فشار دهید. اگر آنها محصولات خود را دوست داشته باشند، آن را در زمان خود انجام خواهند داد.

#۷ کاهش تعداد حوزه های فرم در پروسه بررسی

هیچ کس دوست ندارد فرم را پر کند

با این حال، افراد متوجه می شوند که شما نیاز به اطلاعات خود دارید تا سفارش خود را انجام دهید، بنابراین آنها مایل به پر کردن فیلدهای لازم برای نهایی شدن خرید خود هستند.

شما نباید صبر خود را آزمایش کنید، هر چند. بیشتر زمینه های یک فرم، بیشتر احتمال دارد که آن را رها کنید. و بسیاری از کالاهای پول زیادی دارند.

هنگامی که موسسه Baymard یک مطالعه قابلیت استفاده را انجام داد، آنها متوجه شدند که میانگین جریان پرداخت دارای ۱۴٫۸۸ فیلد فرم است.

“با این حال، آزمایش قابلیت استفاده از پرداخت ما نیز نشان می دهد که بسیاری از سایت ها می توانند به میزان ۲۰-۶۰٪ کاهش تعداد فیلدهای فرم نمایش داده شده به طور پیش فرض.

به طور خلاصه: متوسط نمایش چیدمان دو برابر بیشتر فیلدهای فرم را به عنوان مورد نیاز نمایش می دهد. “

اما چگونه می توانید تعدادی از زمینه های فرم را در جریان پرداخت خود را کاهش دهید؟

مهمترین چیز این است که فقط اطلاعات لازم را بپردازیم و هیچ چیز دیگر.

به عنوان مثال، فروشگاه های آنلاین گاهی از مشتریان برای جزئیات بیشتر مانند عنوان، نام و نام خانوادگی، نام شرکت، و غیره از مشتری می پرسند اما آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ احتمالا نه.

همچنین، با توجه به Baymard، حتی زمینه های اختیاری، اصطکاک را به جریان های پرداخت اضافه می کند:

“در حالی که درست است که کاربران برای پرکردن فیلدهای اختیاری نیازی ندارند، کاربران این را درک نمیکنند تا زمانی که به این فیلد پیشرفت کنند و برچسب« اختیاری »آن را ببینند. از این رو، هنگامی که کاربران برای اولین بار به صفحه نگاه می کنند، زمینه های اختیاری به عنوان فیلد های مورد نیاز تهدید کننده است (زیرا کاربر تا به حال برای تشخیص این دو)، و به همین ترتیب می تواند گام پرداخت را بیشتر پررنگ تر کند. “

بهتر است هر زمینه ای را که برای انجام سفارش لازم نیست حذف کنید.

بیامارد همچنین این ترفند های اضافی را برای کاهش تعداد فرم های فرم بیشتر پیشنهاد می کند:

به جای داشتن نام های جداگانه “نام” و “نام خانوادگی” از یک فیلد “نام کامل” استفاده کنید.
به طور پیش فرض از آدرس حمل و نقل به عنوان آدرس صورتحساب استفاده کنید و قسمت “آدرس صورتحساب” را در پشت لینک پنهان کنید.
پنهان کردن تمام زمینه های دیگر که نیازی به آن نیست، اما ممکن است بعدها پشت پیوندها (مثلا “آدرس خط ۲″، “نام شرکت” و غیره) مورد نیاز باشد.
آنها از طریق پرداخت Crutchfield به عنوان نمونه ای از جریان پرداخت درست طراحی شده استفاده می کردند. این تنها دارای ۸ فرم فرم است.

“یک کل جریان پرداخت می تواند به اندازه ۶-۸ فیلد فرم باشد. در اینجا جریان جریان ۸ میدان Crutchfield نشان داده شده است. این تنها ۵۴٪ از تعداد فیلدها در یک پرداخت معمول است که دارای ۱۴٫۸۸ فیلد است. “

به یاد داشته باشید، هر زمینه غیر ضروری، جزئی از اصطکاک را اضافه می کند و سبب می شود که مشتری به سبد خرید رها شود.

به همین دلیل است که شما باید تعدادی از زمینه های فرم را در جریان پرداخت خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

نتیجه
عبارت “سریع برنده” می تواند فریب آمیزی باشد زیرا ما برای پیوند دادن تلاش هایی که با آن نتایج حاصل می کنیم، به کار می گیریم. و اینطور که معمولا کار می کند.

با این حال، شما باید به یاد داشته باشید که مشتریان شما اهمیتی نمی دهند که چه مقدار تلاش برای بهینه سازی تجربه کاربر انجام می دهید، چیزی که آنها می خواهند، یک راه آسان برای برداشتن کارت اعتباری خود و خرید محصولات شما است.

به همین دلیل است که چیزی که به نظر می رسد احمقانه است، مانند کاهش زمان بارگذاری سایت با یک ثانیه، می تواند تاثیر بسزایی بر خط پایین شما داشته باشد.

پس هرگز قدرت برنده های سریع را تخفیف ندهید. آنها می توانند در طول زمان به مقدار زیادی پول اضافه کنند.

مهران آقابابایی

مدرس خصوصی سئو ، طراحی وب سایت و بهبود جایگاه کلمات کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن