مقالات سئو
موضوعات داغ

آموزش لینک سازی حرفه ایی

تمام لینک ها برابر نیستند: ۲۰ گرافیک جدید در ارزش گذاری لینک های Google

بیست و دو سال پیش، بنیانگذاران گوگل PageRank را اختراع کردند و برای همیشه وب را تغییر دادند. چندین فاکتور باعث شد PageRank به طور چشمگیری از عامل های رتبه بندی برای سئو سایت باشد.

  • امتیاز لینک های وردی به هر سایتی برابر بودند
  • صفحاتی که بیشترین لینک را دریافت می کردند، در صفحه نتایج جست و جو جایگاه بالاتری داشتند.
  • صفحات مهمتر لینک بیشتری دریافت می کنند

با گذشت زمان فاکتورهای جدیدی به pagerank اضافه شدند.

  • متن لینک ورودی
  • تجزیه و تحلیل محتوا
  • سینگال های اعتماد
  • مشارکت کاربر ( نظرات و…)
  • و غیره برای ارائه نتایج بهتر فراهم کردند.
  • با وجود موارد بالا امتیاز لینک ها دیگر با هم برابر نبودند.

در این مقاله ما از طریق ۲۰ اصل ارزیابی لینک ها که همواره مورد تایید گوگل می باشد را به شما نشان می دهیم. توجه داشته باشید این قوانین سخت و سریع نیستند بلکه اصولی هستند که با یکدیگر همکاری می کنند. اغلب لینک ها میتوانند قدرت بیشتری داشته باشند و لینک های مخرب و اسپم هم میتوانند اثر لینک های جدید و قوی را خنثی کنند.

ما قویا شما را تشویق می کنیم تا خودتان این موارد را آزمایش کنید. برای یادگیری سئو هیچ چیز بهتر از آمزمون و خطا نیست.

۱- لینک ها از صفحات محبوب هر وب سایتی، قدرت بیشتری دارند.

بیایید با یک اصل اولیه سئو شروع کنیم. این مفهوم مبتنی بر ثبت اختراع اصلی PageRank گوگل بوده و به سرعت به موتور جستجوی گوگل در جهان کمک می کند.
در مفهوم پایه، اگر شما از صفحات محبوب سایتی لینک بگیرید امتیاز بیشتری نسبت به صفحات معمولی دارند.

page rank

۲- لینک گرفتن در داخل محتوای منحصر به فرد، ارزش بیشتری نسبت به لینک های درون هدر،فوتر و ساید بار ، کامنت ها و فروم ها دارند.

هدف گوگل از این دستور العمل بررسی و ارزیابی کیفیت لینک ها می باشد و کاملا هم منطقی به نظر می رسد که لینک هایی که درون متن قرار میگیرند اهمیت بیشتری دارند.
لینک هایی که بوسیله کد های CSS و جاوا اسکریپت پنهان می شوند ، وزن کمتری نسبت به لینک های طبیعی و عادی دارند و حتی باعث افت جایگاه هم می شوند.

لینک از متن

۳-لینک های بالاتر در جایگاه اصلی متن ، امتیاز و اعتبار بیشتری انتقال می دهند.

سوال: اگر شما حق انتخاب دو مدل لینک داشتید کدام یکی را انتخاب می کردید ؟
لینک هایی در بخش اول پاراگراف متن منحصر به فرد یک صفحه ؟
لینک هایی در پاراگراف های دوم به بعد متن محنصر به فرد یک صفحه ؟

کیقیت لینک ها

۴- لینک هایی با متن پیوند مرتبط با متن میتواند ارزش بیشتری داشته باشد.

لینک گرفتن از صفحات مرتبط با متن پیوند از عامل های قوی برای رتبه بندی صفحات می باشد.ارزش متن پیوند بسیار مهم است، همچنین در مورد کاهش ارزش یا حتی نادیده گرفتن موضوعی با متن پیوند نامناسب به طور کلی بحث شده است.آمار ها به طور معمول نشان می دهد که صفحات با رتبه بندی بالا معمولا یک ترکیب سالم و طبیعی از متن پیوند مرتبط را نشان می دهد.

متن لنگر لینک

۵- لینک از دامنه ای منحصر به فرد مهم تر از لینک هایی است که مجدد از سایتی می گیرید.

تجربه نشان می دهد که ۵۰ لینک از ۵۰ حوزه مختلف بسیار بهتر از ۵۰۰ لینک دیگر از یک سایت است که قبلا به شما لینک داده است.

این باعث می شود که الگوریتم های گوگل برای اندازه گیری محبوبیت شما امتیاز و اعتبار بیشتری برای شما در نظر بگیرند .

اعتبار دامنه

۶- لینک های خارجی تاثیر بیشتری نسبت به لینک های داخلی دارند.

اگر ما این مفهوم را از مورد شماره ۳ در بالا گسترش دهیم، پس از آن لینک هایی از سایت های خارجی باید بیشتر از لینک های داخلی سایت شما باشند. مطالعات همبستگی تقریبا همیشه نشان می دهد که سایت های با رتبه بالا با لینک های خارجی بیشتر از سایت های رتبه پایین، رتبه بندی می شوند.

به نظر می رسد موتورهای جستجو به این مفهوم پی برده اند که آنچه که دیگران در مورد شما می گویند مهم تر از آن چیزی است که شما در مورد خودتان می گوئید.

لینک سازی داحلی

۷- لینک از سایت های نزدیک به حوزه فعالیت شما ارزشمند تراست.

به تازگی، گوگل رونوشت اصلی PageRank خود را با یک بخش که مفهوم “اعتماد” را با استفاده از سایت های مرجع و مرتبط ترکیب می کند، به روز کرد. یک سایت نزدیکتر به یک سایت شما، بیشتر اعتبار دریافت می کند.
در تئوری، این به این معنی است که شبکه های خصوصی وبلاگ (PBNs) کمتر از آن موثر هستند .

لینک سازی چیست
۸- لینک هایی مربوط به صفحات مرتبط می تواند اعتبار بیشتری بدست آورد.

کسب و کار شما مربوط به حوزه فروش قطعات خودرو می باشد، کدام لینک را ترجیح می دهید :
انجمن ملی ایران
انجمن مکاینیک خودرو

لینک مرتبط

امیدوارم شما گزینه دوم را انتخاب کنید زیرا شما آن را بیشتر مرتبط می دانید. اگرچه مکانیزم های متعددی وجود دارد، گوگل ممکن است به همان شیوه به سمت لینک های موضعی مرتبط، از جمله رتبه بندی موضوعی حساس، نمایه سازی بر اساس اصطلاح و اتصال متقابل محلی عمل کند.

این مفاهیم همچنین به تخفیف اسپم از صفحات غیر مرتبط کمک می کند.

۹-لینک از صفحات تازه می تواند ارزش بیشتری نسبت به صفحات قدیمی داشته باشند.

شمارش تازه
گوگل با استفاده از روش های مختلفی برای ارزیابی محتوا بر اساس طراوت استفاده می کند. یکی از راههای تعیین رعایت یک صفحه، این است که به دنبال طراوت لینکهایی که در آن قرار دارد نگاه کنید.
مفهوم اصلی این است که صفحاتی با پیوندهایی از صفحات تازه تر-به عنوان مثال صفحات جدیدتر و بیشتر به طور منظم به روزرسانی میشوند، احتمالا نسبت به صفحاتی که دارای پیوندهایی از صفحات غالبا باقی مانده یا صفحاتی هستند که در یک زمان به روزرسانی نشدهاند، بیشتر تاثیر گذار هستند.

مهم است که توجه داشته باشیم که “قدیمی” همان چیزی است که در گذشته باقی مانده است. یک صفحه ثابت است که:

  • به روز نیست، اغلب با محتوای منسوخ شده است.
  • در طول زمان، لینک های کمتری کسب می کند.
  • کمتر در معرض دید کاربر است.

لینک از صفحه جدید

۱۰-میزان مشارکت و رشد لینک ها تاثیر مثبت دارد.

اگر Google یک لینک جدید برای یک صفحه در نظر بگیرد، این میتواند نشانه ای از ارتباط باشد.

با همان اندازه، کاهش کلی نرخ رشد لینک ها نشان می دهد که صفحه قدیمی شده است و احتمالا در نتایج جستجو کاهش یافته است.

تعداد لینک

۱۱- لینک از سایت های اسپم و بی کیفیت اثر منفی دارد.

طبق بررسی ها توسط ahrefs لینک گرفتن از سایت های اسپم و سایتهایی که اعتبار دامنه پایینی ندارند، اسپم شناخته شده و تاثیر منفی دارند.

لینک اسپم

۱۲-تاثیر لینک می تواند حتی پس از حذف آن از بین نرود
اخیرا نیل پاتل، آزمایشاتی را انجام داد که در آن رتبه بندی ها پس از آنکه سایت های کم قدرت حذف شدند، تعداد زیادی از لینک ها را به طور همزمان از بین برد، بنابراین ممکن است در شرایط مناسب غلبه بر این پدیده باشد.

لینک اکو

۱۳- سایت هایی که به صفحات مرجع لینک می دهند نتایج بهتری کسب می کنند.

در حالی که گوگل ادعا می کند که اتصال به سایت های با کیفیت یک عامل رتبه بندی صریح نیست، آنها همچنین در گذشته اظهار داشته اند که می تواند عملکرد جستجوی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

لینک خروجی سایت

“به همان شیوه که گوگل سایت ها را کمتر به سایت های اسپم یا محله های بد متصل می کند، بخشی از سیستم ما پیوندهایی به سایت های خوب را تشویق می کند.” – مت کاتز

۱۴- صفحاتی که به هرزنامه لینک می دهند ممکن است بر لینک های دیگر تاثیر منفی بگذارد.

۱۵- لینک های nofollow توسط ربات های گوگل دنبال نمی شوند، اما همچنان اعتبار را تا حدودی انتقال می دهند.

۱۶- بسیاری از لینک های جاوا اسکریپت ارزشمند هستند، اما فقط اگر گوگل آنها ببیند

سئوی قدیم، معمولا “لینک ها” را با استفاده از جاوا اسکریپت پنهان می کنند، درک اینکه Google نمیتواند آنها را ردیابی کند.

امروز گوگل به طور قابل ملاحظهای در خزیدن و ارائه جاوا اسکریپت به طور قابل توجهی بهبود یافته است، به طوری که بسیاری از لینکهای جاوا اسکریپت امروز شمارش خواهند شد.

۱۷- اگر چمدین لینک از سایتی میگیرید در بازه زمانی متفاوت ، لینک های اولی الویت بیشتری برای رتبه بندی دارند.

۱۸- Robots.txt و Meta Robots ممکن است تاثیر داشته باشند و اینکه آیا لینک ها دیده می شوند.

به نظر می رسد واضح است، اما برای اینکه Google یک لینک در الگوریتم رتبه بندی آن را وزن کند، باید بتواند آن را خزیدن و پیگیری کند. ناامید کننده است، تعدادی از دستورالعمل های سایت و سطح صفحه وجود دارد که می تواند در راه گوگل قرار گیرد. این شامل:
او نشانی اینترنتی را از خزیدن توسط robots.txt مسدود می کند.
متا تگ robots یا X-Robots-Tag HTTP header از دستور “nofollow” استفاده کنید.
این صفحه به “noindex، follow” تنظیم شده است، اما در نهایت گوگل خاتمه می یابد.

۱۹- لینک هایی که disavow می کنید به طور معمول هیچ ارزشی ندارند.

۲۰- کلمات مرتبط ممکن است بدون لین در صفحه نتایج ظاهر شوند.

گوگل ممکن است اطلاعاتی درباره اشخاص (مفاهیم مانند کسب و کار، یک شخص، یک اثر هنری و غیره) را بدون وجود لینک های HTML متصل کند، مانند نحوه کار با استنادات کسب و کار محلی و یا با چه داده هایی به یک نام تجاری، یک فیلم، شخص قابل توجه و غیره

به این ترتیب، اشاره های لغو نشده ممکن است همچنان اطلاعات یا مجوز را با یک وب سایت یا مجموعه ای از اطلاعات مرتبط کند، حتی اگر هیچ پیوند وجود نداشته باشد.

 

همراهان گرامی ، در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به شما عزیزان خواهشمندیم چنانچه اطلاعات تکمیلی در خصوص لینک گذاری در اختیار دارید از طریق بخش دیدگاه این مطلب با ما در میان بگذارید. همچنین امتیازدهی به مقالات توسط شما سبب دلگرمی هرچه بیشتر این مجموعه خواهد بود. با تشکر

مهران آقابابایی

مدرس خصوصی سئو ، طراحی وب سایت و بهبود جایگاه کلمات کلیدی

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن