مقالات سئو
موضوعات داغ

۱۰ باور غلط لینک سازی که نباید انجام دهیم

بهترین سایت ها برای بک لینک کدام هستند ؟

۱۰ باور غلط لینک سازی

اگرچه لینک سازی حرفه ایی بیش از یک دهه در حال تغییر است اما هنوز هم ، مشخص است که سردرگمی بزرگی در اطراف آن وجود دارد.

بسیاری از این بحث ها و استدلال ها صرفاً ناشی از ضرورت پر کردن خلاء تولید محتوا است ، اما برخی از آنها ناشی از نگرانی و سردرگمی در ساخت لینک می باشد.

سعی کنید از لینک سازی بیهوده فاصله بگیرید

SEO یک صنعت پیوسته و همیشگی است؛ آنچه ممکن است دیروز کار کند ممکن است امروز کار نکند، به همین دلیل می خواهم در این مقاله تجربه خودم را در خصوص لینک سازی به شما آموزش دهم.

پس ، اگر هنوز در مورد لینک سازی سردرگم هستید ، ۱۰ مورد زیر را مطالعه کنید ، خواندن این مقاله ۵ دقیقه بیشتر طول نمی کشد!

  • اگر آن را بسازید ، آنها می آیند

در بین بسیاری از بازاریابان دیجیتال و سئو کار ها سؤالاتی وجود دارد که اگر شما به سادگی تولید محتوای عالی و منابع ارزشمند ایجاد کنید ، کاربران به سمت شما خواهند آمد. اگر از قبل یک برند / وب سایت کاملاً شناخته شده دارید ، می تواند یک جمله واقعی باشد.

برای اینکه مردم بتوانند شما را بیابند ، باید جاده هایی بسازید که آنها را به جایی که می خواهید هدایت کنید. اینجاست که با لینک سازی میتوانید کاربران را به سمت خود هدایت کنید

اکثر افرادی که در Google جستجو می کنند ، روی نتایج ارگانیک کلیک می کنند. در حقیقت ، برای هر کلیک روی یک نتیجه پولی در گوگل ، ۱۱٫۶ کلیک برای نتایج ارگانیک وجود دارد!

  • برای رتبه بندی به لینک ها نیاز ندارید

من نمی توانم باور کنم که هنوز هم افرادی هستند که در سال ۲۰۱۹ فکر می کنند باید لینک سازی انبهو انجام دهند. به همین دلیل اخیراً یک مطالعه موردی را در رابطه با پروژه ای که در آن کار می کردم منتشر کردم.

به طور خلاصه ، هرچه بک لینک های معتبرتر و معتبری بتوانیم کسب کنیم , اعتبار سایت و سایت برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بالاتر می آید. این به این معنا نیست که بک لینک تنها عامل الگوریتم گوگل هستند ، اما شکی نیست که یک پروفایل بک لینک قوی و مرتبط از مهم ترین عامل های افزایش رنگ در صفحه نمایش نتایج جست و جو است.

ساخت لینک برای سئو

کیفیت لینک

  • لینک از دامنه هایی با اعتبار بالا موثر هستند

به عنوان یک سازنده لینک ، مطمئناً باید به دنبال سایت های هدف با معیارهای بالا باشید. با این حال ، آنها تنها چشم اندازهایی نیستند که باید برای شما مهم باشند.

گاهی اوقات یک دامنه با اعتبار کم (DA) فقط می تواند نشانه ای از سایت جدید باشد. اما اندازه گیری ها را برای یک لحظه فراموش کنید. در کنار اقتدار ، اعتبار آن اهمیت دارد. اگر یک چشم انداز لینک کاملاً به وب سایت شما مرتبط است ، اما دارای DA کم است ، باز هم باید آن را هدف قرار دهید. در حقیقت ، اکثر سایت هایی که مورد توجه شما قرار می گیرند ، به احتمال زیاد بیشترین اندازه گیری های چشم نواز را نخواهند داشت ، و دقیقاً به این دلیل است که آنها بسیار نو پا هستند. اما بیشتر از اینها ، ارتباط از DA مهمتر است.

وقتی فقط روی معیارها تمرکز می کنید ، فرصتهای کاملاً مرتبط را از دست نخواهید داد. لینک از سایتی که سیگنالهای اعتماد را ارسال می کند با ارزش تر از لینکی است که توسط معیارهای طراحی شده توسط اشخاص انجام شده باشند.

دلیل دیگر این امر این است که الگوریتم Google به دنبال تنوع در سایت های دریافت بک لینک شما است. ممکن است فکر کنید که دریافت لینک از سایتی با بیش از ۱۰۰ پیوند ، که همه دارای ۹۰+ DA هستند ، آرزو خواهد بود. در حقیقت ، گوگل به عنوان تقلب به آن نگاه خواهد کرد. بنابراین ، در حالی که شما باید به طور کامل سایت های بالا را هدف قرار دهید ، از “سایت های نوپا” غافل نشوید.

  •  برای صفحات پول ساز خود لینک سازی کنید !

وقتی می گویم “صفحات پول ساز” ، منظورم صفحاتی است که شما به طور خاص به دنبال نرخ تبدیل  آن هستید ، کاربران آن به هدایت یا منجر به فروش شود.

اگرچه در واقعیت ، شما باید رویکرد کاملاً متضادی را اتخاذ کنید. اول از همه ، نزدیک شدن به سایتهایی مرتبط با شما هستند و از آنها بخواهید که به صفحات پول ساز شما لینک دهند.

اما مهمتر از همه ، این صفحات پول ساز معمولاً صفحاتی نیستند که دارای اطلاعات با ارزش هستند. وب مسترها به احتمال زیاد به صفحه ای با اطلاعات یا محتوا جامع کاملاً ظریف ایجاد شده لینک  دارند ، نه صفحه ای که محصولات یا خدمات شما را نشان می دهد.

لینک سازی به صفحات پول ساز و هدف شما شانس موفقیت را افزایش می دهد و در نهایت باعث افزایش اعتبار صفحات شما در دراز مدت نیز خواهد شد.

  • شما باید بهترین ، آموزنده ترین دارایی قابل پیوند را ایجاد کنید

اگر دقیقاً با یک دارایی قابل پیوند آشنا نیستید ، این صفحه در وب سایت شما است که به طور خاص برای جذب پیوندها / اشتراک های اجتماعی طراحی شده است. دارایی ها می توانند به اشکال مختلف بیایند: صفحات منبع ، فیلم های خنده دار ، بازی ها و غیره.

مطمئناً دارایی های قابل پیوند روی درختان رشد نمی کنند ، و روند ارائه ایده برای یک دارایی قابل پیوند با ارزش آسان نخواهد بود. به همین دلیل است که بعضی افراد به “تکنیک آسمان خراش” اعتماد می کنند. “این وقتی است که به دارایی های پیوندی که رقبای شما ایجاد کرده اند ، نگاه می کنید ، شما یکی را انتخاب می کنید ، و به سادگی سعی می کنید آن را با چیزی بزرگتر و بهتر خارج کنید.

این یک تکنیک کاملاً ناکارآمد نیست ، اما نباید احساس کنید که مجبور هستید این کار را انجام دهید.

دارایی های قابل اتصال نیازی به گزارش های “کلمات کلیدی” سنگین یا کلمات سنگین نیستند. به جای ساختن چیزی که واقعاً ضربات کلمات رقیب شما را ضرب و شتم می کند ، تحقیق خود را انجام دهید و بر ساختن یک منبع معتبر که مردم در طاقچه شما به آن علاقه مند هستند ، متمرکز شوید.

ارزش یک دارایی قابل پیوند با پیدا کردن زاویه مناسب و صحت اطلاعاتی که ارائه می دهید بیشتر از مقدار است.

  • شما باید بهترین ، آموزنده ترین دارایی قابل لینک بودن را ایجاد کنید

محتوایی تولید کنید که خود به خود بازدید کنددگلن شما مجبور به اشتراک آن و لینک دادن به شما باشند ، این صفحه در وب سایت شما است که به طور خاص برای جذب لینک / اشتراک های اجتماعی طراحی شده است. تولید محتوا می تواند به اشکال مختلف بیایند: صفحات منبع ، فیلم های خنده دار ، بازی ها و غیره.

این یک تکنیک کاملاً ناکارآمد نیست ، اما نباید احساس کنید که مجبور هستید این کار را انجام دهید.

دارایی های ( تولید محتوا ) قابل اتصال نیازی به گزارش های “کلمات کلیدی” سنگین یا کلمات سنگین نیستند. و از عباراتی که رقابت در آنها کم است شروع کنید و بر ساختن یک منبع معتبر که مردم در سایت شما به آن علاقه مند هستند ، متمرکز شوید.

  • هرچه ایمیل بیشتری ارسال کنید ، لینک بیشتری به دست می آورید

چندین سئو کار را می شناسم که دوست دارند یک شبکه گسترده ایجاد کنند – آنها برای هر کس و هر شخصی ایمیل ارسال می کنند که حتی کمترین ارتباط و اعتباری با سایت شما دارند. این یک اصل فروش قدیمی است: این ایده که مکالمات بیشتر منجر به خرید / نرخ تبدیل بیشتر می شوند. و در واقع در فروش ، معمولاً این اتفاق می افتد.

  • تنها مزیت ساخت لینک الگوریتمی بودن آن است

لینک سازی برای الگوریتم Google اساسی هستند. هرچه بک لینک با کیفیت بیشتری ایجاد کنید ، بیشتر احتمال دارد که برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در Google رتبه بندی بهتری بگیرید.

ایجاد لینک باعث می شود تا در دراز مدت نه تنها برای Google بلکه برای کاربران در کوتاه مدت قابل رویت باشید. هنگامی که یک کاربر با کلیک بروی لینکی به سایت شما می آید ، فقط این نیست که ازگوگل سود می برید بلکه باعث می شود در ذهن کاربران سایت شما در موارد بعدی حف شود.

  • شما فقط باید متن لنگر درستی را انتخاب کنید.

در سئو قدیم / لینک سازی ، یکی از بهترین راه های پیشروی استفاده از کلمات کلیدی / نام تجاری هدف شما به عنوان متن لنگر برای لینک های پشتی شما بود. چاشنی کلمات کلیدی و پنهان کاری نیز به ویژه مؤثر بود.

اما در سئو حال حاضر وقتی Google پروفایل بک لینک را می بیند که فقط از دو متن لنگر استفاده می کند ، اکنون در حال مجازات هستید. اکنون این اسپم محسوب می شود. از نظر گوگل ، به نظر نمی رسد یک نمایه بک لینک طبیعی باشد.

به همین ترتیب ، توجه به این نکته حائز اهمیت است که کیفیت پیوند به خودی خود بسیار مهمتر از متن لنگر است که با آن همراه است.

هنگامی که به روش صحیح لینک  می گیرید ، با مدیرانی که لینک شما را منتشر می کنند همکاری کنید. شما کنترل صد در صد از وضعیت را ندارید ، و مدیر وب سایت غالباً با استفاده از متن لنگر مورد نظر خود لینک سازی ار انجام می دهند.

بنابراین مطمئن باشید ، باید لینکهای داخلی خود را با متن لنگر بهینه شده در صورت امکان بهینه کنید ، اما به خاطر داشته باشید که بهتر است توزیع متن لنگر متنوعی داشته باشید.

  •  لینک سازی به دانش فنی احتیاج دارد

در کنار اینکه سازنده لینک هستم. هنگام استخدام سازندگان لینک دیگر ، یکی از شک و تردیدهایی که اغلب با آن روبرو می شوم مربوط به مهارت های فنی است. بسیاری از افراد که با ایجاد لینک نا آشنا هستند فکر می کنند که به کد نویسی یا توانایی توسعه وب احتیاج دارد.

اگرچه داشتن چنین توانایی هایی مطمئناً در تلاش برای ایجاد پیوند به شما آسیب نمی رساند ، من اینجا هستم تا به شما بگویم که اصلاً لازم نیستند. ایجاد لینک بیشتر از آنکه دانستن نحوه نوشتن حلقه در جاوا اسکریپت باشد بیشتر به خلاقیت ، ارتباطات و استراتژی می پردازد.

اگر این توانایی را دارید که به طور مؤثر ترغیب کنید ، محتوای ارزشمند ایجاد کنید یا گرایشها را شناسایی کنید ، می توانید لینک بسازید.

  • قدرت همه لینک ها یکسان نیست

همه لینک ها به طور یکسان ایجاد نمی شوند ، و من حتی در مورد تفاوت بین ۀینک های follow لینک های nofollow صحبت نمی کنم. در واقع ، تفاوت هایی وجود دارد که باید میان لینک های دنبال شده فقط دنبال کنید.

به عنوان مثال لینک های .edu و .gov دارای اعتبار بسیار بالایی هستند  سعی کنید از این سایت ها اعتبار  لینک بگیرید همچنین بک لینک گرفتن از سایت های محلی و مرتبط ( برای ایران .ir) می تواند کمک و اعتبار بیشتری به نسبت لینک از یک دامنه ژاپنی .jp داشته باشد، دامنه های بین المللی هم بسته به کیفیت آن سایت دارای قدرت یکسانی نیستند.

نتیجه

لینک سازی و سئو ، علوم موشکی نیستند. سردرگمی زیادی در آنجا وجود دارد ، به لطف این واقعیت که استانداردهای Google به سرعت تغییر می کنند و عادات قدیمی از بین می میرند ، جوابها و راهکارهای مورد نظر شما همیشه واضح نیستند.

سئو سایت در اصفهان

نظرات و تجربیات خود از لینک سازی را با ما به اشتراک بگذارید.

مهران آقابابایی

مدرس خصوصی سئو ، طراحی وب سایت و بهبود جایگاه کلمات کلیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن